Avatar billede unknown_someone Juniormester
01. marts 2007 - 16:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

databind til dropdownlist i detailsview

Jeg har et detailsview hvor jeg har lagt en dropdownboks ind - til den dropdownboks vil jeg gerne databinde fra et strongly typed dataset jeg har lavet via min tableadapter.

Jeg kan godt finde min dropdownboks;
DropDownList PANametypeList = (DropDownList)dvMisc.FindControl("PAName");

Men jeg kan ikke få lagt indhold ind - har forsgt fx;
PartnerTableAdapter partnerAdapter = new PartnerTableAdapter();
PANametypeList.DataSource = partnerAdapter.GetPartners();
PANametypeList.DataBind();

men uden held (fejl: Databinding methods such as Eval(), XPath(), and Bind() can only be used in the context of a databound control.)
Avatar billede mochr Nybegynder
01. marts 2007 - 17:23 #1
Du kan jo bruge en SqlDataSource også bruge PANametypeList.DataSourceID = "DinDataSource";

Ellers kan du bruge et DataSet.
Fx: DataSet ds = DinAdaptor

Du skal osse huske at bruge
PANametypeList.DataTextField = "Text"
PANametypeList.DataValueField = "ID"
For at den ved hvad den skal bruge som text og value.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
02. marts 2007 - 09:29 #2
DataTextField og DataValueField var udeladt for at gøre det mere overskueligt - de er med i min kode :-)

Min kode virker fint hvis jeg indsætter i en almindelig dropdownlist - problemet opstår først idet dropdownlisten er inde i mit detailsview (vha en itemtemplate). Får umiddelbart samme fejl med dit forslag.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
02. marts 2007 - 09:42 #3
problem løst - jeg fjernede Text='<%# Bind("PAId") %>' fra min dropdownlist og så kunne den binde uden problemer.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
02. marts 2007 - 11:14 #4
hmm - så ikke helt lst alligevel, for idet jeg fjerner text kommer værdien ikke med over i min insert. Nogle idéer til det?
Avatar billede mochr Nybegynder
02. marts 2007 - 11:51 #5
Nok fordi du binder din dropdownlist i page_load. Den bliver fyret når du så posterback med fx en knap. Du skal sætte en if(!Page.IsPostBack) ind i din page_load så den ikke gør det.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
05. marts 2007 - 15:43 #6
Havde allerede en ispostback så det var ikke det - jeg har binded til min liste på en anden måde og problemet er løst helt nu... men læg et svar og få lidt point for forsøget.
Avatar billede mochr Nybegynder
05. marts 2007 - 17:13 #7
ok.