Avatar billede karsten_larsen Praktikant
01. marts 2007 - 08:35 Der er 1 løsning

Tabel rendering via komponent giver fejl

Får fejl ved en table rendering med komponenten asppdf.com. Dette giver virkelig hovedbrud. Princippet fungere perfekt i Asp og skulle også fungere perfekt i Net, ja det er opbygget efter et C# eksempel (http://www.asppdf.com/manual_07.html).

Invalid RowFrom and/or RowTo values
med henvisning til linien
nLastRow = objPage.Canvas.DrawTable(objTable, objParam)

Hele koden ser således ud:

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        If Page.IsPostBack = "False" Then

            ' Create pdf document
            Dim objPdf As IPdfManager = New PdfManager
            Dim objDoc As IPdfDocument = objPdf.CreateDocument(Missing.Value)
            Dim objParam As IPdfParam = objPdf.CreateParam(Missing.Value)
            Dim objTextParam As IPdfParam = objPdf.CreateParam(Missing.Value)

            ' Create table
            Dim objTable As IPdfTable = objDoc.CreateTable("width=500; height=20; Rows=1; Cols=2; Border=1; CellSpacing=-1; cellpadding=2 ")
            objTable.Font = objDoc.Fonts("Helvetica", Missing.Value)

            ' Create width of cells
            Dim objHeaderRow As IPdfRow = objTable.Rows(1)
            objHeaderRow.Cells(1).Width = 10
            objHeaderRow.Cells(2).Width = 490

            'Create 1 row
            Dim Content1 As IPdfRow = objTable.Rows(1)
            With Content1
                .Cells(2).AddText("Demo pdf table", "html=true,size=20; expand=true; alignment=center")
            End With
            Dim objPage As IPdfPage = objDoc.Pages.Add(596, 842, Missing.Value)

            ' make  rows
            SubDemoTxt(objPage, objDoc, objTable)

            objParam.Clear()
            objParam("x").Value = (objPage.Width - objTable.Width) / 2
            objParam("y").Value = objPage.Height - 75
            objParam("MaxHeight").Value = 750
            Dim nLastRow As Integer
            Dim nFirstRow As Integer = 2
            While True
                nLastRow = objPage.Canvas.DrawTable(objTable, objParam)

                If nLastRow >= objTable.Rows.Count Then
                    ' break
                End If
                objPage = objPage.NextPage
                objParam.Add("RowTo=1; RowFrom=1")
                objParam("RowFrom1").Value = nLastRow + 1
                nFirstRow = nLastRow + 1
            End While

            'objPage.Canvas.DrawTable(objTable, "x=50, y=770") ' tabel genereres uden rendering - det viker

            ' make pdf fil as http - streaming
            objDoc.SaveHttp("attachment;filename=demo_" & Now() & ".pdf", Missing.Value)

        End If

    End Sub

    ' Sum that makes rows with demo txt
    Sub SubDemoTxt(ByVal PdfPageNumber As IPdfPage, ByVal objDoc As IPdfDocument, ByVal objTable As IPdfTable)
        Dim demotxt As String = "Duis pretium. Nam eu sem. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos hymenaeos. Donec venenatis. Phasellus massa pede, dapibus vitae, vulputate at, fringilla vel, ligula."
        objTable.Font = objDoc.Fonts("Helvetica", Missing.Value)

        Dim objRow As IPdfRow = objTable.Rows.Add(20, Missing.Value)
        objRow.Cells(1).BgColor = &H3B5982
        objRow.Cells(2).AddText(demotxt.ToString, "html=true,size=12; expand=true", objTable.Font)
        objRow.Cells(1).BgColor = &H3B5982
    End Sub

????.-) karsten_larsen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
01. marts 2007 - 21:59 #1
havde lige glemt exit while
:-) karsten_larsen