Avatar billede dalle16 Nybegynder
27. februar 2007 - 21:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværksdeling

Hej derude.

Jeg ville høre om i vidste hvorfor at når jeg prøver at skabe adgang gennem min søsters computer (xp) til en af mine mapper, siger den at jeg ikke har tilladelse til det.

Jeg har været inde i netværks og delings centret og slået :

Netværksregistrering til
Fildeling til
Mappen delte filer til
Udskriftsdeling til
Adgangskodebeskyttet deling fra
Mediedeling til

Min mappe som hedder delte filer, som er standard fra MS af, kan den sagtens åbne. Windows firewall har jeg slået fra, og fildelingen virker fint på de andre computere.
De andre computere i huset kan også fint printe gennem min computer med den delte printer.

Håber i kan hjælpe mig med at finde et svar.

På forhånd tak
Avatar billede jacla Nybegynder
27. februar 2007 - 22:07 #1
Tjek om tilladelserne på din søsters PC er di samme som de andre, (Firewall'en virker begge veje) Så prøv at slå din søsters WIN Firewall fra. og sammenlign hendes sikkerhedsindstillinger med de andres.

Ellers kør guiden netværk på din søsters PC igen.

vh

jacla
Avatar billede dalle16 Nybegynder
01. marts 2007 - 16:43 #2
Ehm min søsters firewall er ikke slået til, og jeg har fuld adgang til hendes fra min computer af...
Har lige prøvet at køre guiden på min søsters comp, men uden held. Jeg er helt på bar bund, har ingen ideer tilbage :p

Har lige prøvet at se om det var min routers skyld også men de andre xp computere snakker fint sammen....
Avatar billede jacla Nybegynder
01. marts 2007 - 19:08 #3
Jeg tror det er en børnesygdom fra Vista. De har mange problemmer med driverne.

Måske kan du finde noget her http://www.svein.dk/Forum/Subject.asp?S_ID=348&H_ID=13&pageid=2&show=1

Ellers prøv med en printserver
Avatar billede dalle16 Nybegynder
01. marts 2007 - 22:52 #4
øv bøv..
Avatar billede donlon Novice
07. marts 2007 - 17:51 #5
Højreklik på den mappe du vil dele, vælg "del" og i boxen skriver du "alle" ...se'føli uden "

/John
Avatar billede dalle16 Nybegynder
07. marts 2007 - 20:09 #6
den siger stadig mappen "er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse
Avatar billede dalle16 Nybegynder
12. maj 2007 - 19:39 #7
har aldrig kunne finde svaret, men som tak for hjælpen får donlon bare pointene.. Så kan jeg få afsluttet det her spørgsmål