Avatar billede mawa Nybegynder
26. februar 2007 - 18:39 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Fjerne spor af program

Hej

Hvordan fjerner man alle spor fra et tidligere installeret program?
Avatar billede peet-49 Novice
26. februar 2007 - 18:43 #1
I registreringsdatabasen - skriv regedit i KØR - søg på programmet der.
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 18:56 #2
der kan også sagtens ligge rester af programmer som filer på harddisken.
26. februar 2007 - 19:20 #3
Mht RegBase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)
Avatar billede mawa Nybegynder
26. februar 2007 - 22:29 #4
Kan ikke finde det i regedit...
jeg har slettet programmet via "tilføj/fjern programmer" men der er stadig spor efter det... men kan ikke finde dem.

Jeg prøver at se om ccleaner kan
Avatar billede mawa Nybegynder
26. februar 2007 - 22:30 #5
men som screem brille skrev så er det sporene på harddisken jeg vil have fjernet
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 22:50 #6
og problemet er at hvis man ikke har haft et eller andet program kørende da man installererde det, så amn ved hvilke filer der blev installeret (og hvor) er det en nærmest umulig opgave at fjerne dem igen.
Avatar billede peet-49 Novice
27. februar 2007 - 09:33 #7
Det kan være en meget tung opgave, du skal gøre det manuelt, og så er der ingen garanti for, at alt bagefter er fjernet. Gør dine filer ikke skjulte, og se i lokale indstillinger i dokumenter og settings, der kan også være noget, det samme i temp i windows.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
27. februar 2007 - 10:48 #8
der kan også nogengange stadig ligge en installations mappe under programmer/program filer
Avatar billede mawa Nybegynder
27. februar 2007 - 11:11 #9
Jeg tror jeg har fjernet den fil til at fjerne programmet, så kan stadig se det... men kan man fjerne alt via Søg?
Avatar billede screem_brille Novice
27. februar 2007 - 11:26 #10
ja mne du ved jo ikke hvad du skal søge efter, så i praksis nej.
05. marts 2007 - 18:29 #11
Skal du vide mere ???
Avatar billede mawa Nybegynder
05. marts 2007 - 22:25 #12
Ja tak, for det virker ikke.. og har prøvet med CCleaner og det andet.

For at komme med et eksempel på et program der skal væk... Total Video Converter. prøvede trailen, men fik den ikke brugt før de 30 dage var forbi. Og nuvil ejg gerne prøve igen, da jeg kan bruge den nu... Men jeg ved ikke om man må hjælpe med at fjerne trails herinde...?
06. marts 2007 - 01:11 #13
... det er meget tvivlsom om du ka' fjerne den form for rester fra en 30-Dages prøveprogram... Det er jo helt det der er meningen...
Avatar billede mawa Nybegynder
06. marts 2007 - 07:49 #14
Hvad tjekker programmerne efter? Det må da være en eller flere bestemte filer. Jeg mener at have læst at man kan fjerne dem... tror endda det var her inde...
06. marts 2007 - 09:57 #15
... det er en eller anden KEY i RegBasen. Et mangeciffer nummer blandet sammen med alt det andet. Programmets navn ell. lign. er IKKE med der ...
Avatar billede mawa Nybegynder
06. marts 2007 - 10:04 #16
Ok, nu er jeg ikke så kendt i det der, så kan du fortælle mig hvor RegBasen er? og evt. hvordan jeg ved hvilken en jeg skal slette?
Avatar billede screem_brille Novice
06. marts 2007 - 10:09 #17
det er umuligt at svare på så svaret er nej.
06. marts 2007 - 10:17 #18
- Enig -
Avatar billede mawa Nybegynder
06. marts 2007 - 11:56 #19
Ikke engang hvor RegBasen er? Bare så jeg ved det... det kan jo ikke skade :)
Avatar billede screem_brille Novice
06. marts 2007 - 12:03 #20
det kan sagtens skade jo, men i kør skriver du regedit evt regedit32
Avatar billede mawa Nybegynder
06. marts 2007 - 17:28 #21
ok, jeg kan ikke finde det der, men tak for hjælpen...
Mangler svar at acceptere
Avatar billede screem_brille Novice
06. marts 2007 - 17:50 #22
svar
Avatar billede plx Nybegynder
06. marts 2007 - 21:04 #23
regmon og filemon er to populære programmer til at overvåge tilgang til filer og registreringsnøgler. Men man skal gerne vide lidt om hvordan regdatabasen er strikket sammen, inden man begynder at slette løs, så man ikke ender i en geninstallation af windows
Avatar billede plx Nybegynder
06. marts 2007 - 21:05 #24
btw så er der ikke forskel på regedit og regedt32 i xp
Avatar billede mawa Nybegynder
06. marts 2007 - 23:03 #25
Jeg er hurtig til at lære, og jeg gør ikke noget uden at jeg er 1000% sikker på det er rigtig. Og jeg sletter selvfølgelig ikke noget uden jeg ved hvad det er. Men hvis du (plx) eller nogen anden har en måde at finde programmet på, så vil jeg gerne prøve.
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 01:30 #26
noget nyt i sagen ?
Avatar billede mawa Nybegynder
27. marts 2007 - 07:54 #27
Næh, ved ikke hvordan... så jeg må vel bare acceptere dit svar.