Avatar billede a330 Nybegynder
22. februar 2007 - 16:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mysql problem efter wamp 1.7.0 install

Har lige installeret Wamp 1.7.0, havde selv installeret apache/mysql/php  hver for sig, med en irrterende fejl i mysql, hvor jeg havde problemer når jeg skulle eksporterer/importerer til webhoteller. Efter installation køre alt som det skal, men har problemer med de gamle databaser som er oprettet på den gamle mysql server.

Når jeg vælger de enkelte databaser, kan jeg se tabellerne, men forsøger jeg at gå ind i dem får jeg f eks følgende fejl:

MySQL returnerede: Dokumentation
#1146 - Table 'mindatabase.cache_pages' doesn't exist

Har kunne skyde mig lidt frem til, at det måske er et problem med Collation.
De tabeller der giver problemer står til: "I brug" hvor de tabeller som ikke giver problemer (downloaded fra webhoteller)står til:latin1_swedish_ci

Har kigget i Mysql/data der ligger kun "tabelnavn.FRM" filer i de databaser som giver problemer, i alle de andre ligger der
"tabelnavn.FRM" - "tabelnavn.MYI" - "tabelnavn.MYD"

Er ikke særlig skrap i mysql, kan jeg gøre noget for at redde min data?

Hilsen Karsten
Avatar billede a330 Nybegynder
22. februar 2007 - 16:53 #1
Server Configuration
Apache version :
Apache/2.2.4 (Win32)

PHP version :
5.2.1

Loaded extensions :
bcmath, calendar, com_dotnet, ctype, session, filter, ftp, hash, iconv, json, odbc, pcre, Reflection, date, libxml, standard, tokenizer, zlib, SimpleXML, dom, SPL, wddx, xml, xmlreader, xmlwriter, apache2handler, mbstring, curl, gd, mysql, mysqli, PDO, pdo_sqlite, SQLite

MySQL version :
5.0.27-community-nt
Avatar billede morw Nybegynder
23. februar 2007 - 00:21 #2
Du har vel ekspoteret dina data via mysqldump og ikke bare vi kopi af de binære filer vel?
Avatar billede a330 Nybegynder
23. februar 2007 - 04:11 #3
Nej desværre, via kopi, vidste ikke bedre.............
Avatar billede a330 Nybegynder
08. juli 2007 - 10:40 #4
lukker