Avatar billede bobber Nybegynder
22. februar 2007 - 11:57 Der er 1 kommentar

Failover tilstand i SQL server 2005

Jeg ved ikke om jeg har smidt spørgsmålet i korrekte kategori, men prøver ad.

Jeg skal gerne bruge noget information om hvordan en Microsoft SQL server 2005 opfører sig når den står med forbindelse til 2 switche (Cisco) som er sat op i failover tilstand. Hvad sker der så når den ene enhed går og de VLAN der ligger skal flyttes fra den ene til den anden. Er der noget man skal være opmærksom på eller noget der skal indstilles???? Der er jo nogle virtuelle mac adresser og der er en kort afbrydelse på netkortet.

Her tænker jeg på hvis en bruger sidder og bogfører i et system som kører mod en SQL databasen og bogføringen sker samtidig med at den ene enhed går og det korte øjeblik hvor den skifter over til det anden VLAN
Avatar billede janus_007 Nybegynder
25. februar 2007 - 18:25 #1
Det er ikke på SQLServeren problemet opstår..., det der er meget vigtigt og jeg kan forstå det er noget vigtigt businesslogic, er at det skal styres på applikationsniveau.
Kan du ikke fortælle lidt mere om setuppet? Hvor mange SQLServere, har I nogle sat op i mirror og hvordan håndterer bogføringsprogrammet normalt et nedbrud.