Avatar billede klon Nybegynder
21. februar 2007 - 08:32 Der er 2 kommentarer

C5 på win 2003 server

Jeg er stødt på problemer at udregninger ikke passer og at hvis man lave en
bon, tager den nogle ting med fra den forrige. Nogen som kender til dette
problem ?
Jeg dele db på en windows 2003 small server, mellem 4 andre pcér, kan
windows 2003 server 32 bit skabe problemer på C5 ver 3.0 eller kan den godt
kører på denne platform
Avatar billede jeki Nybegynder
21. februar 2007 - 08:40 #1
Jeg er stødt på nogle lignende problemer engang og det skyldes at der var opstået rod i transaktionsnummer-serien. I mit tilfælde var det fordi databasen havde været eksporteret og genimporteret i en ældre version.

Du kan finde ud af om det er samme problem du har ved at se på hele transaktionen under Debitor/Kartotek/Posteringer/Transaktion. Hvis du her har poster med en ældre dato en den bon du lige har skrevet så er der noget galt.

Løses ved at rette transaktionsnummerserien op til f.eks. 10.000 så den starter her. Husk at lave et notat på serien om at dette er gjort og hvorfor til revisionen.
Avatar billede klon Nybegynder
06. maj 2010 - 08:44 #2
Super svar..afsluttet