Avatar billede dalmik Nybegynder
20. februar 2007 - 13:18 Der er 4 kommentarer

kopier attributter fra et tegningshoved til et andet

Hvordan kan man kopiere attributter fra et tegningshoved til et andet i samme tegning?
Avatar billede michael-k Nybegynder
23. februar 2007 - 20:01 #1
kan du ikke bare bruge copy/paste ?
Avatar billede dalmik Nybegynder
27. februar 2007 - 12:53 #2
Jeg har et gammelt tegningshoved som skal udskiftes med et nyt i tegninger hvor attributterne er udfyldt. Med copy paste er der mange manuelle handlinger. Det jeg eftersøger er en kommando so flytter de udfyldte tekster over fra det gamle tegningshoved til det nye i en handling.
Avatar billede dla Praktikant
06. marts 2007 - 13:52 #3
Du indsætter dit nye tegningshoved i tegningen med det gamle, når den spørger om indsætpunkt, trykker du Ecsape. Derefter vælger du Express/Blocks/Replace block with another block. Vælg blokken der skal erstattes, tryk ok, vælg blokken der skal erstatte den gamle, tryk ok. Nu spørger den om den gamle blok skal purges væk, det kan du bare sige ja til.

Herefter skal du i Block Attribute Manager for at synkronisere: Modify/Object/Attribute/Block Attribute Manager. Vælg din nye blok og tryk på knappen Sync.

Men det forudsætter jo at attributternes "Tag" har samme navn i de to blokke, og at blokkene har samme indsætpunkt.
Avatar billede dla Praktikant
30. august 2007 - 10:04 #4
Kunne du bruge svaret? Så venligst accepter, hvis ikke, så spørg igen!