Avatar billede hyldal Nybegynder
18. februar 2007 - 14:04 Der er 5 kommentarer

Grafik i C5 m office 2007

Hej

Kører C5 ver. 4.0 SP1 og kan se at grafikken har fået et løft med 4.0 versionen! Mit problem er bare nu, at efter jeg har installeret office 2007 virker mit grafiske visning ikke i C5, er der andre som har oplevet dette?

Grafik kan eksempelvis ses under finans/kart/kontoplan/statistik og så vælge knappen GRAFIK.
Avatar billede tietgen Nybegynder
18. februar 2007 - 18:48 #1
Alle steder hvor C5 tidligere viste tal grafisk som vi kender det fra Excel giver også problemer i min version. MBSC54SP1 anvender som tidligere versioner en komponent kaldet for "Microsoft Office Web Component" som pt. giver problemer se eventuelt linket:

http://office.microsoft.com/en-us/products/FX101633871033.aspx

Iflg. linket er det en fejl som stammer fra beta 2 versionen af Office 2007 men jeg anvender ikke beta-versioner, men har alligevel også problemet. Kender desværre ikke til løsningen men du er ikke alene om problemet.

Ikke det trøster men alligevel en lidelsesfælde :=)
Avatar billede hyldal Nybegynder
19. februar 2007 - 22:30 #2
Hej
Fandt selv løsning m hjælp fra Broholm, som er følgende:

Kopiere indholdet fra "C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Web Components",fra en pc'er med office2003, hvor det virker.

Herefter skal owc11.dll lige igennem regsvr32, den findes under c:\windows\system32 og vupti så vises grafik igen.

Et lille hint er at i mac.owcchart kan man andre type, som default er 47, til et andet nr, for et andet diagramtype.
/Hyldal
Avatar billede tietgen Nybegynder
20. februar 2007 - 08:32 #3
Super lige det vi kan bruge.

Kan du ikke lige fortælle hvor du lægger de nævnte filer som stammer fra en funktionsdygtig Office 2003?

owc11.dll lige igennem regsvr32?

Et lille hint er at i mac.owcchart kan man andre type, som default er 47?
Avatar billede hyldal Nybegynder
20. februar 2007 - 14:56 #4
Samme sted! Hos mig i en mappe, som hedder 11.

og så højreklikker jeg på filen owc11.dll og vælger åbn med og browser mig frem til regsvr32, som jeg så åbner/installer dll' filen med!
Avatar billede tietgen Nybegynder
20. februar 2007 - 15:20 #5
Desværre virker min kun første gang i 2-4 sekunder hvorefter Grafik egenskaben slukkes i C5. Måske det kan skyldes, at jeg har flere Office versioner kørende på samme tid nemlig Office 2000, 2002/XP, 2003 og Office 2007 ...

Men okay jeg bruger nu heller ikke denne grafik facilitet.