Avatar billede neess Nybegynder
18. februar 2007 - 13:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ajax og wannafind hotel

Jeg har et webhotel hvor jeg prøver at ligge et website op som bruger ajax.

Jeg har lagt de 3 dll filer ned i bin mappen og køre fint lokalt, men når jeg ligger det online for jeg en fejl. Selv om jeg prøver at slå til at den skal vise errors for jeg ingen fejl.

linket er:
http://ajax.easysignup.dk/testtab.aspx

og min webconf ser sådan ud:

<?xml version="1.0"?>
<configuration>

  <appSettings>
    <add key="FCKeditor:BasePath" value="~/FCKeditor/"></add>
    <add key="FCKeditor:UserFilesPath" value="~/UserFiles/" />
    <add key="SMTPServer" value="mail.tele.dk" />

  </appSettings>
  <system.web>
    <customErrors mode="Off"/>
    <pages>
            <controls>
                <add tagPrefix="asp" namespace="System.Web.UI" assembly="System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"/>

        <add namespace="AjaxControlToolkit" assembly="AjaxControlToolkit" tagPrefix="ajaxToolkit"/>
            </controls>
        </pages>
        <!--
          Set compilation debug="true" to insert debugging
          symbols into the compiled page. Because this
          affects performance, set this value to true only
          during development.
    -->
        <compilation debug="true">

        </compilation>

    </system.web>

</configuration>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. februar 2007 - 13:38 #1
prøv at lave et eksempel af din side uden ajax og læg den op.
Avatar billede neess Nybegynder
18. februar 2007 - 13:49 #2
Hvis jeg sletter:
controls>
                <add tagPrefix="asp" namespace="System.Web.UI" assembly="System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"/>

        <add namespace="AjaxControlToolkit" assembly="AjaxControlToolkit" tagPrefix="ajaxToolkit"/>
            </controls>
i webconf kommer siden fint op at køre, så virker ajax kontrollerne selvfølgelig ikke.

Og kalder jeg en side uden ajax med den postede webconf kommer samme fejl frem.
Så må ligge i noget med den ikke kan loade dll filerne eller...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. februar 2007 - 13:50 #3
Ja normalt installerer man jo ajax kontrollerne på den server hvor de skal bruges.
Det er muligt at det er der problemet ligger.
Avatar billede mochr Nybegynder
18. februar 2007 - 14:17 #4
På mit ene webhotel skal man ikke smide ajax dll filerne ind i bin mappen. Det er installert på serveren.

På egen server har jeg dog ajax dll filerne inde i bin mappen.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. februar 2007 - 14:24 #5
Prøv at fjerne ajax fra din lokale maskine og behold dll'er i bin mappen og se hvad der sker.
Avatar billede neess Nybegynder
18. februar 2007 - 21:35 #6
Jeg har prøvet nu at fjerne ajax fra min maskine, men så kan jeg ikke få det til at køre, for dog ingen fejl, men kan bare ikke få vidst ajax komponenterne.

Hvis jeg prøver at tilføje dll'erne under asemply i webconf for jeg at vide den ikke kan indlæse mit ajax calender når jeg sætter min kalender ind.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. februar 2007 - 07:44 #7
ja jeg mener at ajax skal være installateret.
Ellers går det galt.
Avatar billede neess Nybegynder
19. februar 2007 - 08:11 #8
øv ha da.
Nogen der kender et sted hvor man kan ha webhotel, som understøtter ajax?
og har fornuftig oppe tid
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. februar 2007 - 10:03 #9
Avatar billede neess Nybegynder
19. februar 2007 - 10:25 #10
Lækkert nok.
Smid et svar så kan du lige få point. løsningen er jo fundet.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. februar 2007 - 10:28 #11
np og
svar :)
Avatar billede mochr Nybegynder
19. februar 2007 - 12:00 #12
ja aspnethotel.dk bruger osse ting nogen af mine sider. Og det funker max :)

faktisk min gamle lære der har det hehe.