Avatar billede meltinis Nybegynder
15. februar 2007 - 18:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente userid fra Authenticate

Jeg har i min databasestruktur brug for brugernes userid. Jeg kunne bruge deres brugernavn, men af rent databasetekniske årsager hælder jeg mere til nummeriske id.
Jeg kan se at den automatiske login i .NET genererer et userid, men hvordan får jeg fat på dette? Gemmer systemet overhovet andet end brugernavnet (som jeg får ved User.Identity.Name)?
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. februar 2007 - 21:40 #1
Hvis du benytter det indbyggede membershipsystem, kan du få fat i id'et med:
Membership.GetUser().ProviderUserKey
Men det er en GUID og ikke en integer.
Mvh
Avatar billede meltinis Nybegynder
16. februar 2007 - 11:00 #2
Hvordan vil du gemme en GUID? Den indgår vel under et varChar, eller hvad?
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. februar 2007 - 13:35 #3
Som en uniqueidentifier.
Mvh
Avatar billede meltinis Nybegynder
16. februar 2007 - 15:26 #4
Fantastisk... det vil jeg da bruge... evt. med en tabel i min database til at 'oversætte' fra GUID til en mere håndterbar int i resten af DB (mest så man kan søge manuelt i tilfælde af fejl mm). Smider du et svar?
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. februar 2007 - 16:25 #5
Et svar kommer her :o)
Mvh
Avatar billede meltinis Nybegynder
16. februar 2007 - 16:47 #6
Takker for hjælpen :D