Avatar billede koldstar Nybegynder
14. februar 2007 - 13:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Valg af webhotel

Ja, dette spørgsmål er garanteret stillet 1000 gange herinde, men jeg håber alligevel der er nogle der har lidt erfaringer de kan dele ud af.

Jeg skal bruge et windows webhotel hvor jeg har 4 krav:

1. Det skal understøtte MSSQL
2. Jeg skal kunne benytte ASP.NET 2.0
3. Det skal tillade meget trafik (evt mod ekstra betaling)
4. Det skal være muligt at benytte dynamsiske subdomæner og lade alle subdomæner pege samme sted hen uden at de skal oprettes først... Lyder det sort? - Så giver jeg lige et eksempel. Det skal lige siges at jeg ikek selv skal oprette subdomænerne.

hvis en bruger skriver blahblahbla.mindomain.dk skal mitdomain.dk bare vises, men blahblahbla.mindomain.dk skal stadig vises i urlen. Så kan jeg selv detektere urlen via script...

Jeg har snakket med azero.dk, som kan tilbyde det hele pånær det med subdomænerne så dem behøver i ikke foreslå :-)
Avatar billede strych9 Praktikant
14. februar 2007 - 13:13 #1
Så kan du sortere one.net (B-one) fra. =)
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
14. februar 2007 - 13:14 #2
Jeg vil råde dig til at bruge www.servage.net
Avatar billede leif Seniormester
14. februar 2007 - 13:15 #3
Da du ønsker ASP.NET skal du typisk bruge en IIS server og denne server har så vidt jeg har kunne konstatere ikke samme muligheder for den type opsætning som fx. en Apache server
Avatar billede leif Seniormester
14. februar 2007 - 13:16 #4
Skal henledes til dit krav nr. 4
Avatar billede windcape Praktikant
14. februar 2007 - 13:16 #5
'hvis en bruger skriver blahblahbla.mindomain.dk skal mitdomain.dk bare vises, men blahblahbla.mindomain.dk skal stadig vises i urlen. Så kan jeg selv detektere urlen via script...'

A-record ? der er altså grænser for hvad man kan bede om. Du beder om rettigheder til at håntere DNS fra script-niveau...
Avatar billede koldstar Nybegynder
14. februar 2007 - 13:47 #6
Jeg ved punkt 4 er det sværeste at få opfyldt, men det kan jo lades sig gøre på linux. Jeg behøver ikke håndtere dns, jeg vil bare have en slags stjernealias som peger på roden af webhotellet... Det er vel ikke umuligt? Jeg har for et par år siden haft det på et windows webhotel så jeg ved det kan lade sig gøre...

Ang. Servage.net, så er det ikke for at lyde alt for negativ, men det opfylder da ikke rigtig nogen af kravene?
Avatar billede koldstar Nybegynder
14. februar 2007 - 14:19 #7
okay dandomain.dk opfylder tilsyneladende alle kravene på deres professionelle webhotel. Det siger de ihvertfald når man ringer. Men jeg kunne stadig godt tænke mig at se om nogle af Jer kender nogle alternativer?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
14. februar 2007 - 19:17 #8
Hvor meget plads har du brug for ?
Avatar billede koldstar Nybegynder
14. februar 2007 - 19:30 #9
ikke særlig meget plads. 50 mb er nok i meget lang tid..
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
14. februar 2007 - 19:59 #10
www.udviklingsnettet.dk - > min side...
Avatar billede koldstar Nybegynder
15. februar 2007 - 16:31 #11
hartnet.dk> Det ser fint ud, men jeg vil nok alligevel foretrække dandomain, da de også har telefonsupport.
Avatar billede koldstar Nybegynder
28. februar 2007 - 09:57 #12
lukker selv
Avatar billede moroax Nybegynder
11. juni 2007 - 14:42 #13
Hey Koldstar,

har du mon fundet en løsning ??..
- for jeg har længe skulle bruge SAMME løsning, og der hvor jeg "normalt" har webhotel, kommer de med undskyldninger om hvad der kan og IKKE kan lade sig gøre - og hvem kan bruge undskyldninger når man mangler en løsning...
- så beklager de sig over de ikke kan sætte serverens default side til at pege på mit webservice, da der er andre på samme server
- jeg TILBØD dem et script, hvor default siden kan checke om der bliver kaldt på et_sub.mit-domæne.dk eller en_anden_kundes_domæne.domæne.dk og så lade default side  pege hen på pågældende kundes service/mappe... - Men det skulle de tænke over...

Grrr.....

Nå, men jeg SKAL bruge samme løsning som DU beskriver, og det er der nok også andre der skal, så måske skulle vi slå os sammen og tilbyde denne form for webhotel *GG*

- du kan evt. maile mig, eller skrive her om du ved hvor....

// René - info@deZari.dk