Avatar billede c-sharp Nybegynder
14. februar 2007 - 08:32 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hente dataset ud af repater

Jeg har et lille problem med et dataset som jeg gerne skulle kunne få fat i efter et postback.

Jeg har en repeater som viser nogle felter fra en database, man kan så tilføje flere felter, men de bliver først gemt når man trykker på gem knappen. Dvs. at man kan tilføje x antal felter til repeateren som først bliver gemt hvis man trykker på gem.

Derfor har jeg brug for at få fat i det DataSet som ligger til grundlag for repeateren. Kan jeg på nogen måde trække det DataSet ud af Repeateren,eller hvordan gør jeg det?

Jeg vil helst ikke bruge Session da den udløber og det dur ikke i det her tilfælde...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. februar 2007 - 10:50 #1
Du kan ikke hente datasourcen ud. Mener jeg.
Du kan gøre det at du ved gennemløber alle items i repeateren efter postback.
So kan du bruge item.FindControl til at hente værdierne ud med.
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. februar 2007 - 02:12 #2
Du kan hente godt hente din datasource ud, men kun ved det request hvor du databinder (hvor du jo har den i forvejen - så i praksis er det som chaos skriver).
Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
15. februar 2007 - 09:54 #3
Kan det anbefales at ligge det DataSet i et ViewState (Siden er en administrations side hvor der ikke er så meget trafik)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. februar 2007 - 10:21 #4
Nej lig den i session eller cache.
Hvis du ligger den i viewstate risikerer du at viewstate vokser sig kæmpe stor og håndteringen af en stor viewstate gør siden langsommere.
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. februar 2007 - 11:50 #5
Du kan jo også bare hente det når du skal bruge det, hvis det alligevel ikke er noget der sker særlig tit.
Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
15. februar 2007 - 12:06 #6
Problemet er at det hele ikke ligger i databasen, det er en side hvor man kan oprette en masselinier, og så først til sidst godkende at det skal oprettes i databasen.
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. februar 2007 - 12:23 #7
Hvis det ikke er særlig meget data det drejer sig om, og det ikke er noget der benyttes særlig tit - betyder det jo nok ikke alverden at du holder det i viewstate... Ellers som chaos skrev.
Mvh
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. februar 2007 - 12:32 #8
Hvis man i princippet kan oprette x antal linier så bruge session.
Cache er global for applikationen.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
22. februar 2007 - 10:13 #9
Takker for jeres kommentare, smid svar så kyler jeg point efter jer...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. februar 2007 - 10:32 #10
svar :)
Avatar billede c-sharp Nybegynder
27. marts 2007 - 10:58 #11
Snep... et svar :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. marts 2007 - 17:15 #12
Ok :o)
Mvh