Avatar billede phplover Nybegynder
12. februar 2007 - 23:39 Der er 1 kommentar

Load Swf hvordan?

Hej, er ret grøn inden på flash området men kan starte med at sige at jeg bruger flash 8.

Jeg har min alm main.flv og i den vil jeg gerne loade eksterne nogen andre swf filer men hvordan gør jeg ?

er det bare at skrive i actionen:
loadMovie("nr2.swf", 1); ??
Hvis ja hvad gør talet 1?
Og kan jeg ikke selv bestemme i min main.fla hvor min swf skal loades ind henne?
Avatar billede mfs85 Nybegynder
14. februar 2007 - 15:13 #1
hvis den er tilknyttet en knap skal du skrive

on(release){
  loadMovieNum("navn.swf",50);
}

50 er et eksempel - det handler om hvordan den stabler filerne - den oprindelige film vil automatisk have 0. Så hvis du skriver 0 lukkes den oprindelige fil så vidt jeg ved. 50 er derfor tilpas højt til både at ligge filer under og over hvis det skulle blive aktuelt. Hvis det ikke er tildelt en knap men et frame i timeline skal du bare skrive loadMovieNum("navn.swf",50);

Prøv det