Avatar billede daso_dk Nybegynder
12. februar 2007 - 00:28 Der er 10 kommentarer

Problemer med Diskfragmentering

Jeg har fået et problem...

Jeg ville lige fragmentere min HDD men programmet siger at "'Diskfragmentering kunne ikke startes"

Har kørt Chkdsk men det hjalp ikke

Nogen der har nogen ider????
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2007 - 00:46 #1
Under funktioner (der hvor du vælge at defragmentere) sætter du den til at fejlsøge, sæt flueben begge steder i den popup der kommer, genstart og lad dne køre færdig.
Prøv om det hjalp.
Ellers kan du downloade et program til at klare defragmenteringen for dig
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2007 - 00:48 #2
Avatar billede coderdk Praktikant
12. februar 2007 - 02:17 #3
O&O er godt. Hvis du vil betale noget, kan jeg klart anbefale Raxco's PerfectDisk 8 Pro! Den koster 40 US$
Avatar billede arne_v Ekspert
12. februar 2007 - 02:35 #4
Det er mange år siden jeg har brugt Raxco produkter, men de var ret gode
dengang jeg gjorde (midt i 90'erne).
Avatar billede daso_dk Nybegynder
12. februar 2007 - 09:50 #5
Det vil jeg prøve men vil da ny helst have den "amindelige" til at køre også...

Nogen der har nogle ider til hvad jeg kan gøre???
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2007 - 10:02 #6
Har du forsøgt fejlsøgningen som beskrevet i øverste kommentar?
Det har hjulpet andre at udføre den.

Virker det ikke kan du prøve at skrive "sfc /scannow" uden "" i menuen Kør.
Det vil scanne din installation for fejl.
Avatar billede perj Nybegynder
12. februar 2007 - 10:02 #7
Har du forsøgt at genstarte din computer i fejlsikret tilstand, og defragtmenter den derfra.?
Avatar billede daso_dk Nybegynder
12. februar 2007 - 11:55 #8
Ja, prøvede at finde "funktioner" men kan ikke finde det????
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2007 - 12:05 #9
Åbn Denne Computer.
Højreklik på det drev du ikke kan defragmentere, vælg egenskaber.
Vælg fanebladet funktioner.
Klik på Undersøg nu
Sæt flueben i begge bokse i den popup der kommer.
Genstart som du får besked på af windows og lad den køre scanningen.
Avatar billede daso_dk Nybegynder
13. februar 2007 - 11:37 #10
Ovenstående er nu prøvet uden held...

Den kommer stadig og siger at "Diskfragmentering kunne ikke startes"

Hjælp!!!