Avatar billede erasmusmontanus Nybegynder
11. februar 2007 - 21:12 Der er 12 kommentarer

Aero virker ikke

Jeg har, efter utalige forsøg prøvet at få Aero til at virker, dog uden held, håber i kan hjælpe. Som i kan se på antal point givet, er jeg desperat. Er ikke pga Aero jeg har købt Ultimate men lokkede dog da jeg overvejede et skift fra XP.

Min com specs:

AMD 64 3500+ (2.4ghz)
1024 DDR ram
200 GB hd
Ati radeon x800GT GFXKORT (en af de understøttede kort til Aero)

Jeg har prøvet det trick hvor man retter et par ting i regedit
Jeg har opdateret driver til gfxkort
Jeg har en experience score på 4.2 som grundscore, Aero ligger på 5.9 (altså grafik)
Jeg har prøvet med diverse tweak programmer til vista for eventuelt at kunne "force" Aero frem.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede rdc Nybegynder
11. februar 2007 - 21:29 #1
havde samme problem med det grafikkort på min stationærer... fandt aldrig ud af hvordan det skulle løses... så jeg er med på en lytter
Avatar billede erasmusmontanus Nybegynder
11. februar 2007 - 21:37 #2
Vi er ikke de eneste, har sat samme tråd på tweak.dk med samme GFXKORT. Kan være det bliver rettet i en ServicePack...
Avatar billede erasmusmontanus Nybegynder
11. februar 2007 - 21:42 #3
*har set samme tråd...
Avatar billede snowball Novice
11. februar 2007 - 21:43 #4
Prøv med denne driver: http://drivers.softpedia.com/get/GRAPHICS-BOARD/ATI/ATI-Catalyst-Video-Driver-Beta-Vista-RC1.shtml

Ifølge denne tråd - http://forums.techarena.in/showthread.php?t=622762 - så skulle Aero virke med den, lidt ældre, driver.
Avatar billede erasmusmontanus Nybegynder
11. februar 2007 - 21:49 #5
rdc >>

http://ati.amd.com/support/drivers/vista32/previous/common/common-8-29-vista32.html

De gamle drivere skulle angiveligt løse problemet.
Avatar billede erasmusmontanus Nybegynder
11. februar 2007 - 21:50 #6
snowball >> ja fandte jeg ud af, henter pt, hvis det virker, vender jeg tilbage med lidt point
Avatar billede rdc Nybegynder
11. februar 2007 - 22:09 #7
ok nice :)
Avatar billede erasmusmontanus Nybegynder
11. februar 2007 - 22:15 #8
virkede ikke, desværre
Avatar billede erasmusmontanus Nybegynder
11. februar 2007 - 22:25 #9
forstår det ikke, der må da være en løsning :S
Avatar billede erasmusmontanus Nybegynder
11. februar 2007 - 22:32 #10
rdc, virker det hos dig?
Avatar billede gratis Nybegynder
13. februar 2007 - 02:21 #11
Avatar billede joac1424 Nybegynder
16. december 2011 - 07:05 #12
Det kan anbefales at i lige checker om jeres farveindstillinger er sat til "ægte farver (32bit)" Hvis de kun er sat til 16bit, så virker aero effekterne ikke. :)