Avatar billede elxx Nybegynder
11. februar 2007 - 17:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vista fra USA

Hej. Er der nogle regler omkring version af windows, med hensyn til at bestille den fra udlandet?
Der er jo så mange mærkelige regler så, vil lige vide mig sikker, før jeg bestiller noget.

Og så er den vel multi-language ligesom standard XP(valuta'er, 100.000 istedet for 100,000, dansk keyboard layout osv.)

Prisen er jo, i meget høj grad billigere end hvad jeg har set den til i forskellige europæiske lande. Næsten ½ pris, før told fanger den og add'er 25%.

Er der ellers nogle ulemper, ved at bestille fra USA? Har hele tiden gået efter en Engelsk version alligevel.

Venlige hilsner herfra.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2007 - 18:18 #1
husk at der kommer importafgift oven i, udover de 25 %
Avatar billede elxx Nybegynder
11. februar 2007 - 18:27 #2
Importafgift? Jeg har bestilt mange ting hjem fra USA, men syntes aldrig at have hørt om det. Er det bare Told du mener?
Avatar billede samsayit Nybegynder
11. februar 2007 - 18:33 #3
Jeg ved ikke om det er muligt med MS Windows Vista, men måske det kan omgåes hvis man kan købe den som "download" - dvs. du betaler online med Visa kort, får en key udleveret og så et link til at downloade et ISO af CD/DVD'en som du efterfølgende kan brænde...

Ellers kan du tage chancen og bestille den på Amazon.com - jeg kender flere der har fået tilsendt bøger derfra uden at det blev snuppet i tolden )nuvel, det var bøger i prisklassen 3-400 kr., men alligevel...).
Og en anden oplagt mulighed: Hvis du kender nogen der opholder sig i USA, få dem til at bestille den for dig, åbne æsken, smide CD/DVD'en i et alm. brev til dig...
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2007 - 18:33 #4
ja det er told som jeg mener... lol
Avatar billede elxx Nybegynder
12. februar 2007 - 11:33 #5
Jeg er ikke så god til Amazon. Den sagde at det ikke var muligt at sende varen til DK.

Så at told kun er 3,5% på CD- og DVD-ere.

Kan der ikke være en hvis risiko for at blive snydt. Det er jo lidt skidt at få en ulovlig kopi af Windows, nu jeg har bestemt mig at få et lovligt system.
Avatar billede samsayit Nybegynder
12. februar 2007 - 16:07 #6
En skam med Amazon - underligt, jeg har flere gange bestilt bøger og sendt dem til venner og familie i DK, fra Amazon.com - men måske det er fordi jeg har et amerikansk visakort (bor i USA)...

Hvis du bestiller i en respekteret online butik, så tror jeg ikke at der er særlig stor risiko. En amerikansk online computer butik jeg kan anbefale er newegg.com - de er billige, har enormt udvalg, er hammer-pålidelige og der er ikke noge p.. med dem. Jeg har købt stort set alt computer relateret der. Er dog ikke sikker på om de shipper til DK, men du kan jo prøve. Skriv evt. til deres support...

Ellers søg på produktet på pricegrabber.com (og vær opmærksom på at du ikke falder for en OEM version af Vista - med mindre du ved at det er det du skal bruge - de er nemlig billigere). På pricegrabber inkluderes der nemlig bruger-rating, og der kan du så holde dig fra dem som får mindre god bedømmelse.
Avatar billede eckhardt Nybegynder
12. februar 2007 - 18:40 #7
hmm bestile en download af vista ?
hvor kan man det ?
Avatar billede eckhardt Nybegynder
12. februar 2007 - 18:51 #8
Avatar billede elxx Nybegynder
13. februar 2007 - 14:22 #9
Ok. Jeg har fået fint svar far jer alle. Det der bekymrede mig mest, var om man overhovedet måtte pga. de imo åndsvage europæiske regler, men det gælder vist ikke Ultimate.

Newegg sender desværre ikke til DK og det samme gælder med mange andre amerikanske forhandlere. Fandt dog 2 stykker, men der ligger fragten på 90-100 USD, så det i sidste ende kun blev lidt under de 4K som en Ultimate koster her hjemme. :(
Avatar billede elxx Nybegynder
04. september 2007 - 10:45 #10
Tak for hjælpen alle sammen.