Avatar billede williamolesen Nybegynder
09. februar 2007 - 09:57 Der er 8 kommentarer

Tilkobling af nr 2 computer til trådløs netværk

Undertegnede er amatør på området. Derfor venligst skær ud i pap.
Nr 1 computer er tilkoblet trådløs internetforbindelse via 3 turbo G med modem Huawei e 220 som fungerer perfekt. Herfra kabel cat.5e utp.rj 45 indtil min datter , som indtil nu har kørt på 56 k modem. Til hendes computer er der isat nyt netkort sandberg 10/00 rj 45. Ganske umulig  for datterens computer at få forbindelse til 3g trådløs via nr 1.computer. Hvorledes indstilles computeren,ip adresser osv.
Avatar billede robotten Praktikant
09. februar 2007 - 10:45 #1
Som jeg læser det, vil du tilgå nettet trådløst fra din datters pc, via din egen pc trådløse netkort.
Jeg kan godt se pointen, og ed at dele netforbindelsen på din egen pc, skulle det kunne lade sig gøre.

Men!

Det er noget snavs. Køb i stedet et trådløst netkort til din datters pc, så den kan komme direkte på routeren. Så er der altid forbindelse, uden at din egen pc ville skulle stå tændt.

Og det er også langt den nemmeste løsning, når nu du er it-newbie :)
Avatar billede robotten Praktikant
09. februar 2007 - 10:47 #2
Og velkommen til Eksperten, forresten.
Avatar billede williamolesen Nybegynder
10. februar 2007 - 10:45 #3
Tak for svaret og velkomsten. Åbenbart findes der en mulighed for direkte adgang iflg. vores lokale edb ekspert. Må så desværre gribe til lommerne.
Avatar billede robotten Praktikant
10. februar 2007 - 12:33 #4
Ja, du altid dele internetforbindelsen med andre pc'er. Men hvad vil du så nu?
Avatar billede robotten Praktikant
15. februar 2007 - 08:08 #5
?
Avatar billede robotten Praktikant
16. februar 2007 - 10:34 #6
Husk at reagere i dine spørgsmål, så vil du få meget bedere hjælp
Avatar billede robotten Praktikant
27. februar 2007 - 09:18 #7
Hep!
Avatar billede robotten Praktikant
12. marts 2007 - 11:25 #8