Avatar billede slupremand Juniormester
08. februar 2007 - 14:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Længde mål på Spline?

jeg sidder og er i færd med at lave en opgave i Acad, og mangler en funktion til at finde længden på en linje tegnet med Spline...

nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kirstineka Nybegynder
08. februar 2007 - 14:27 #1
På commandolinie skriver du "LIST", så kommer der en tekstbox op med div. oplysninger om linjen.
På en af linjerne står der f.eks. "Length: 6854.2643" dette er længden
Avatar billede kirstineka Nybegynder
08. februar 2007 - 14:29 #2
Undskyld, jeg glemte at du efter at have skrevet "List" skal trykke enter - peg på linjen du ønsker oplysninger om og tryk enter.
Avatar billede slupremand Juniormester
08. februar 2007 - 14:40 #3
når jeg bruger list kommandoen ser det sådan ud:

EXTRUDEDSURFACE  Layer: "V532V--"
                            Space: Model space
                  Handle = 9a7a
                  U-isolines = 6,
                  V-isolines = 6,
  Bounding Box: Lower Bound X = 8268.0  , Y = 9860.7  , Z = 0.0
                Upper Bound X = 16477.0  , Y = 13629.0  , Z = 906.5
Extrusion height: 906.5
      Taper angle: 0

Hvilken en er så længden?
Avatar billede slupremand Juniormester
08. februar 2007 - 14:43 #4
hmm... der gik vidst noget galt.... beklager, har vidst fundet uf af det...

smid et svar...
Avatar billede kirstineka Nybegynder
08. februar 2007 - 14:48 #5
Det er jo ikke til megen hjælp (for øvrige brugere), at smide et svar, hvis svaret ikke kunne bruges :-D
Avatar billede slupremand Juniormester
08. februar 2007 - 15:48 #6
det virkede fint... det var mig der lavede en fejl, det virker fint!
Avatar billede slupremand Juniormester
03. februar 2008 - 17:28 #7
lukket