Avatar billede krownprins Nybegynder
07. februar 2007 - 19:37 Der er 4 kommentarer

Ingen upload overhovedet!

Hej med jer

Jeg har netop fået installeret internet fra Dansk KabelTV, og mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan uploade noget som helst.
F.eks. kan jeg ikke vedhæfte og sende en fil via mail, jeg kan kan heller ikke sende filer over MSN. Jeg har prøvet at slukke for min Windows Firewall, men dette hjalp intet.

Der er også sider der kører ufatteligt langsomt såsom mymusic.dk og hotmail.com. For det meste kan jeg ikke engang logge ind på min hotmail konto. Når jeg f.eks. skal søge på noget på en side er det ofte nødvendigt at jeg trykker flere gange på søge-knappen før der overhovedet sker noget.

Min internet hastighed er på 2048/512, så det burde ikke være det der er problemet.

Har skrevet ind til kunde support hos min internet- udbyder, men de beder mig blot om at udføre en hastighedstest i min "cmd". Downloadhastigheden fejler ingenting, men når jeg så tester min upload hastighed siger den "Forbindelsen blev nulstillet af den anden computer/Forbindelsen blev lukket af fjernvært".

Men kan jo ikke sende en screenshot af dette til min udbyder da jeg ikke kan vedhæfte filer i min mail.

Det skal siges at min PC er en Acer bærbar, men kan da næsten ikke forestille mig at det har noget med problemet at gøre.

Håber virkelig at der nogen der kan hjælpe mig med dette problem, da det er dybt frustrerende.

På forhånd tak. :)
Avatar billede boxer Nybegynder
07. februar 2007 - 20:03 #1
Hvis du bruger en af den nævnte routere kan du prøve at kigge vejledningen:
http://www.dk-tv.dk/Default.aspx?ID=220

Jeg vil gætte på at der skal åbnes nogen porte.
Avatar billede krownprins Nybegynder
07. februar 2007 - 20:14 #2
Jeg har ikke nogen router, men derfor burde jeg vel alligevel være i stand til at uploade. Fik igen svar fra deres kundesupport, men de forslog mig blot at jeg skulle afinstallere windows firewall, og det er da umiddelbart ikke muligt
Avatar billede boxer Nybegynder
07. februar 2007 - 20:45 #3
Jeg læste lige kort lidt om de forskellige modems de benytter:
http://www.dk-tv.dk/Default.aspx?ID=150
Ved de 2 første skal de 4 lamper lyse konstant - er det noget du kan genkende?
Avatar billede krownprins Nybegynder
07. februar 2007 - 20:51 #4
Mit modem er det der hedder SB 5100 og i følge vejledningen skal lampen "send" lyse konstant når upstream forbindelsen er etableret, og det gør den også ved mig. Så det er heller ikke der problemet ligger. øv:(