Avatar billede birk182 Nybegynder
06. februar 2007 - 14:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access Point

Hej!

Jeg har en ADSL-forbindelse hos cybercity, hvor jeg har en almindelige router med indbygget switch. Min stationære pc er tilkoblet denne router, men jeg har en bærbar som jeg gerne vil have på nettet trådløst. Jeg har derfor fundet ud af at jeg skal have et access point, men bare ikke hvilket og hvordan det skal sættes til.
Kan et access point sættes til min nuværende router eller fungerer et access point som selvstændig router?
Nogen forslag til et okay køb.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
06. februar 2007 - 14:34 #1
Jeg har selv en Linksys WRT54G hvilket fungere skide godt.
Dette AP fungere også som router, men det gør ikke så meget hvis man gør det at fra CC routeren kommer kablet over i port nr. 1 i linksys'n i stedet for at komme den i uplink, så skal DHCP selvfølgelig slåes fra i Linksys routeren men så fungere det også.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
06. februar 2007 - 14:35 #2
Hvis din router har "antenner", behøver du ikke access punkter.

Hvilken router har du?

Jeg har en Linksys (WRT54GL v. 1.1) Hvilket bare er en router med indbygget swich. Den har 2 "antenner" og alle mine PC går trådløst på via denne.
Avatar billede birk182 Nybegynder
06. februar 2007 - 15:24 #3
Jeg har en ZyXEL Prestige 2602H router fra Cybercity. Det er ikke en trådløs router.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
06. februar 2007 - 15:56 #4
OK. Hvorfor får du dig ikke en router, med det indbygget?

Du kan også bare købe dig et Access Point, men det ved jeg ikke helt hvordan fungerer.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
08. februar 2007 - 09:47 #5
Blot inden du går ud og køber dig en router skal du lige være klar over du kan ikke skifte den ud med din Zyzel da CC har indbygget modem i deres routere... men der er stadig ikke noget til hindre for du kan sætte den bagved din router...
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
09. februar 2007 - 15:01 #6
OK, det vidste jeg ikke.
Men jeg har nemlig både router og modem