Avatar billede kak Nybegynder
05. februar 2007 - 19:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bruge exe-fil fra aspx-side

Jeg vil gerne kalde en exe-fil fra en aspx-side, men jeg skal have et svar tilbage, som jeg kan bruge på siden. Kan det lade sig gøre, og hvordan?

Grunden er at jeg vil bruge exe-filen som en licens-fil, så der bliver kaldt med nogle parametre, validerer dem og returnere et svar til siden.
Avatar billede jokkejensen Novice
05. februar 2007 - 20:06 #1
jeg tvivler på du kan, uden at modde IIS, til at tillade brugeren kører exe filer, det tror jeg ikke aspnet brugeren kan automatisk..

Som du selv er inde på skal det bruges til noget licensstyring, hvorfor det vil være forkert at tvinge brugeren til at have rettigheder til at "modde" iis'en.. Så kan folk sjælendt, uden at betale, ændre sådanne indstillinger ved hosted løsninger.

Brug som alle andre, en licens fil, der indeholder en krypteret streng, skrevet af dig. Hvor du laver en checksum udfra ex domænenavn eller ip
Avatar billede kak Nybegynder
05. februar 2007 - 20:12 #2
Jeg har også overvejet en "almindelig" licensfil, men problemet er at det bliver installeret på kunden egen server. Så selvom filen er krypteret, vil de kunne se hvordan det læses, ved at studere aspx-filerne.
Avatar billede kak Nybegynder
19. marts 2007 - 17:38 #3
Vil du oprette et svar, så du kan få point?
Avatar billede kak Nybegynder
11. april 2007 - 20:01 #4
Intet svar, så jeg vælger at lukke.