Avatar billede fixbabe Nybegynder
04. februar 2007 - 12:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

sendmail - domain must exist

Jeg får denen fejl mail tilbage fra surftowns mail server:

Message text

The original message was received at Sun, 4 Feb 2007 13:29:15 +0100
from mysqlhosting.dk [127.0.0.1]

  ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<min@email.net>
    (reason: 552 sorry, your envelope sender domain must exist (#5.7.1))

  ----- Transcript of session follows -----
... while talking to mail2.surftown.dk.:
>>> DATA
<<< 552 sorry, your envelope sender domain must exist (#5.7.1)
554 5.0.0 Service unavailable

Failed delivery status
Final recipient     min@email.net
Reason for failure     552 sorry, your envelope sender domain must exist (#5.7.1)
Remote mail server     mail2.surftown.dk
Reporting mail server     mysqlhosting.dk

Hvordan løser jeg mit problem? domænet ligger hos gratisdns på deres navneserver
Avatar billede fixbabe Nybegynder
13. februar 2007 - 12:59 #1
Lukker fik løst mit problem. (noget med en ip)
Avatar billede svends1 Nybegynder
05. juli 2007 - 11:58 #2
Kan du komme løsningen lidt nærmere. jeg sidder netop nu med samme problem.

på forhånd tak.
Avatar billede fixbabe Nybegynder
07. juli 2007 - 20:23 #3
Jo kan jeg da, mine smtp options ser sådan her ud:

Family=inet,  Name=MTA-v4, Port=smtp, Addr=127.0.0.1
Family=inet,  Name=MSP-v4, Port=submission, Addr=127.0.0.1

Og under "domain masquerading" har jeg skrevet hostname som også er det domæne jeg bruger på serveren altså mysqlhosting.dk og så genstart af sendmail så virker det.