Avatar billede thyraandreajen Nybegynder
03. februar 2007 - 16:09 Der er 1 løsning

opkopling mellem 2 PCer

Kan det lade sig gøre at at få adgang til internettet fra en pc via en HUB port ,til PC nr.2 Pc nr.1 har for nuværende adgang til nettet .
Avatar billede popsy Novice
03. februar 2007 - 19:08 #1
Ved opkobling via hub gælder det om du har adgang til nok ip-adresser fra din udbyder.

Hvis du har en ipadresse til hver pc, vil det være muligt, hvis du trækker kabel fra modem til hub, og derfra til hver af maskinerne.

Oplysninger om hvor mange ip-adresser du har til rådighed kan du få ved din udbyder, typisk har de fleste 2 dynamiske adresser, og så vil det kunne lade sig gøre.

Vær dog opmærksom på at du kun opnår internetforbindelse på begge maskiner, og ikke netværk.