Avatar billede donjensen Nybegynder
26. maj 2001 - 15:59 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

WinZip

Hvordan pakker jeg flere filer ud samtidig i samme bibliotek?
Avatar billede kapla Nybegynder
26. maj 2001 - 16:02 #1
Avatar billede kapla Nybegynder
26. maj 2001 - 16:03 #2
Som det første, skal du åbne den ZIP fil du vil pakke filer (eller dem alle) ud fra. Se hvordan du åbner en ZIP fil under Pakke filer. Når du har åbnet en ZIP fil, vil du se et skærmbillede der ligner billedet under Selve WinZIP. Du vælger nu de(n) fil(er) du vil udpakke - hvis du vil vælge flere kan du holde CTRL tasten nede mens du vælger dem. Vil du pakke alle filerne ud, skal du ikke markere nogle af dem, men blot fortsætte til næste trin. Er du kommet til at vælge en eller flere filer alligevel, så kan du alligevel have markeret nogle filer, kan du trykke på en tilfældig fil for at afmarkere alle de andre, og for at afmarkere den sidste trykker du på den mens du holder CTRL tasten nede.

Nu trykker du på knappen \"Extract\",og extract (pak ud) dialogen fremkommer så:

I boksen \"Folders/drives\" finder du nu den mappe hvori du vil udpakke de(n) valgte fil(er). Har du ikke valgt nogle filer i forrige vindue, er punktet \"All files\" valgt på forhånd (og alle filer i ZIP filen vil blive pakket ud) - ellers er det punktet \"Selected files\" der er valgt (og kun de valgte filer i ZIP filen vil blive pakket ud). Er der gemt nogle stinavne/mapper i ZIP filen, bliver disse kun pakket med ud hvis der er kryds i kassen \"Use foldernames\" - ellers bliver filerne pakket ud i samme mappe. Hvis du ikke vil have WinZIP spørger om den skal overskrive en fil (hvis du nu pakker en fil ud i en mappe, hvori der allerede ligger en fil af samme navn) skal du sætte kryds i kassen \"Overwrite existing files\". Sætte du kryds i \"Skip older files\", vil en fil kun blive overskrevet hvis den fil du pakker ud er ændre senere end den der ellers skulle overskrives.

Når du har valgt den rigtige mappe, og sat kryds de nødvendige steder, skal du bare trykke på knappen \"Extract\", og så bliver de(n) valgte fil(er) pakket ud.

Avatar billede donjensen Nybegynder
26. maj 2001 - 16:15 #3
Det er simpelthen alt for besværligt det burde være muligt at kunne åbne et helt bibliotek (som jeg har brug for i mit tilfælde) og ikke en enkelt fil af gangen
Avatar billede kapla Nybegynder
26. maj 2001 - 16:16 #4
Tryk på extract knappen og tryk på all files så burde det virke
Avatar billede donjensen Nybegynder
26. maj 2001 - 16:32 #5
Jeg fandt ud af at WinCommander var meget nemmere og bedre til at klare sådanne prob. ellers tak
Avatar billede mal Nybegynder
26. maj 2001 - 18:02 #6
Fint så luk spørgsmålet
Avatar billede donjensen Nybegynder
26. maj 2001 - 23:15 #7
hvordan lukker jeg spørgsmålet?
Avatar billede kapla Nybegynder
26. maj 2001 - 23:51 #8
Du laver selv et svar og accepterer det!
Avatar billede andrea Nybegynder
03. juni 2001 - 20:41 #9
Brug Winace det er det bedste!! bedre end både wincommander og winzip...
Avatar billede donjensen Nybegynder
03. juni 2001 - 21:41 #10
andrea.....hvor kan jeg få Winace?
Avatar billede kapla Nybegynder
03. juni 2001 - 21:43 #11