Avatar billede koden Novice
01. februar 2007 - 21:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

For og efternavn i hver kolonne skal udskrives sammen

Jeg har i kolonne A fornavne.
I kolonne B har jeg efternavne.

De er i hver sin kolonne fordi jeg fra et andet program skal trække data fra de to kolonner.

Nå men indimellem skal kolonne A og B udskrives så for og efternavn står med et mellemrum.

Hvordan fortæller man Excell at ved udskrift skal den glemme adskillelsen mellem kolonne A og B ? :-)))

Forstår i?
Avatar billede gibber Nybegynder
01. februar 2007 - 22:26 #1
Det kan man desværre ikke.

Men du kan lave en fletning i et andet ark som du så udskriver.

Fx. hvis der i ark1 står fornavn i A1 og efternavn i B1 - så kan du i ark2 have følgende formel:

+Ark1!A1&" "&Ark1!B1

osv.
Avatar billede supertekst Ekspert
01. februar 2007 - 23:21 #2
Eller også indsætte =A1&" "&B1 i f.eks. kolonne C - kopiere formlen - herefter skjule kolonne A & B.
Avatar billede koden Novice
02. februar 2007 - 09:04 #3
tag begge... Supertekst det var lige den jeg kunne bruge. behøves ikke kigge på A og B :-)

I sender begge svar...
Avatar billede supertekst Ekspert
02. februar 2007 - 09:06 #4
Det får du...