Avatar billede doublejoble Praktikant
28. januar 2007 - 22:27 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Aldi bærbar

Jeg er sørme blevet lun på den nye medion bærbare fra Aldi.
Den bliver solgt fra d. 31/1 - 07.

Er der nogen af jer experter, som vil kigge på den og give jeres mening til kende?

Jeg skal mest bruge den til kontorarbejde, dvd film, surfing men ikke spil.
Jeg vil gerne også se tv på den.

på forhånd tak
Avatar billede doublejoble Praktikant
28. januar 2007 - 22:28 #1
I kan se den på www.aldi.dk under menupunktet aldi aktuelt og så vælge notebook fra drop down menuen
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. januar 2007 - 08:38 #2
Den ser jo ganske fin ud.. Du kan godt få en bærbar med højere specs til de penge, men så er det uden alt det tilbehør der følger med aldi pc´en. Har selv en medion bærbar fra aldi som kører på 3 år. Den ene gang den har været nede sendte jeg den ind mandag og havde den igen torsdag morgen, så jeg har intet at klage over på det punkt.
Avatar billede prebas Nybegynder
29. januar 2007 - 15:03 #3
du skal passe meget på med medion... det er kun compare der må rep. dem og jeg har kørt sager med dem i op mod 3 måneder før den blev færdig... det er en ok bærbar til en ok pris... men supporten stinker
Avatar billede drgonzo Praktikant
29. januar 2007 - 15:59 #4
Kender flere der har medion fra aldi og der har aldrig været problemer.. De er vel som så mange andre, det kommer an på hvordan du snakker med dem.. Min brændte mobo af i, ringede til dem fredag, havde et fragtbrev mandag så jeg ikke engan skulle betale fragt, havde com igen torsdag morgen med nyt mobo, det er 6 dage fra første oprigning. Af de andre jeg kender der har aldi computere har 2 været til rep, i begge tilfælde har det taget 10 arbejdsdage.. Set i forhold til en klassekammerat der har asus og måtte undvære sin i 11 uger synes jeg det er fint support
Avatar billede x-torsten-x Nybegynder
30. januar 2007 - 18:42 #5
hej.. jeg håber også lidt på om nogen kan svare på om den ovennævnte computer også kan bruges til at spille spil, opppe i den lidt højere klasse, såsom: World of warcraft, half life 2, doom3 osv.. tænnker mest på om grafik kortet kan klare det!???
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. januar 2007 - 19:55 #6
du vil kunne køre alle spil på den.. Men meget krævende spil som oblivion, fear mm skal helt ned i settings, og vil muligvis stadig hakke lidt i ny og næ.. Men de fleste spil vil køre ok, hvis du ikke absolut skal have de højeste gfx indstillinger på. WOW vil ikke være noget prob, det kan du køre på onboard gfx
Avatar billede freddy007 Nybegynder
30. januar 2007 - 22:11 #7
I stedet for at oprette et nyt emne spørger jeg bare her:

Jeg har også overvejet om jeg skulle anskaffe mig en Medion fra Aldi, men det kommer lige an på et par ting. Den lyder jo ganske fin, men ting som batterilevetid og (fysiske) mål. Jeg har ikke været i stand til at finde oplysninger om dette nogen steder, men det kan være at nogle af eksperterne kan fremtrylle et svar? :) Sagen er den at jeg primært bruger min laptop(som der nu er noget knas med) til skolearbejde, og den skal helst kunne klemmes ned i min taske, og jeg er tit nødt til at undvære strøm i et par timer ad gangen.

Håber ikke der er noget galt i at spørge her :)

På forhånd tak
Avatar billede doublejoble Praktikant
30. januar 2007 - 23:57 #8
Hej drgonzo og prebas
Tak for jeres svar. Jeg har droppet at købe den - det blev alligevel for meget lige nu, men jeg vil gerne have en aldi medion når den tid kommer, har jeg besluttet mig for.
Der er åbenbart delte meninger om supporten, men sådan er det jo alle steder.
Jeg giver pointene til jer, hvis du lægger et svar prebas.

Håber du finder et svar freddy007..
Avatar billede drgonzo Praktikant
31. januar 2007 - 12:58 #9
hej freddy

Den medion jeg selv har har de sædvanlige mål for en bærbar med 15 tommer, den vejer kun 2.4 kg og kan ved load holde batt i ca 2-3 timer. Har ofte set film i toget til kbh (ca 2.5 timer) uden problemer.. Batt afhænger dog meget af, hvad du laver på din com.. Spiller du med alt kørende for fuld blæs er der væsentligt mindre batt tid end hvis du sidder og bruger word. Aldi computeren er dog med 17 tommer skærm, så du kunne kigge på edbpriser på bærbare med 17 tommer og se hvad deres mål er.. Jeg synes selv de er mere slæbbare end bærbare. Har lige fixet en BB i weekenden der havde 14.1 tommer widescreen der kørte 1280*800 og den var satme lækker, det bliver min næste med ;) Hvis du bruger din BB til skolearbejde, ikke spil, kan du købe sådan en 14.1 fætter med XPpro til ca 5500kr, med core duo cpu, 512 ram, dvd brænder, onboard gfx og den holder batt længe ;)

JanSport laver nogen super fede tasker med xtra rum til bærbare, de er lidt dyre, men alle pengene værd (gav 750 for min)
Avatar billede doublejoble Praktikant
31. januar 2007 - 21:54 #10
Argh - jeg kunne ikke dy mig, så jeg købte den alligevel...
Den er stjerne fed.
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. februar 2007 - 08:29 #11
Husk at få afsluttet spm :)
Avatar billede prebas Nybegynder
01. februar 2007 - 09:00 #12
dete er jo op til dig men compare ER ikke de hurtigste i verden... men anyway... tillykke med købet
Avatar billede prebas Nybegynder
01. februar 2007 - 09:00 #13
hehe
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. februar 2007 - 13:34 #14
For mig var compare hurtige, du skal bare trykke på de rigtige knapper ;)
Avatar billede kilkenny Nybegynder
02. februar 2007 - 12:24 #15
Hej.

Jeg har også købt den. Den har et digital tv-input som jeg ikke kan få til at virke. Kan man på nogen måde bruge kabel-tv-stikket?

Mvh og på forhånd tak.
KilkennY