Avatar billede fanatic Nybegynder
25. januar 2007 - 18:38 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Upload af større filer (ca. 100mb)

Hej Eksperter.

Jeg er blevet bedt om at lave en løsning til en fotograf, sådan så han kan uploade billeder til kunderne på sin website. Herved skal kunderne kunne downloade de billeder som de får taget. Der er ikke tale om en større kundegruppe.

Kan det praktisk lade sig gøre at lave en asp.net website som tilbyder upload af billeder som hver især er ca. 100mb?

Så vidt jeg kan læse mig til så kan man max uploade 2mb som standard, men det kan jo ændres i web.config, men er det hensigtsmæssigt at sende så meget via en form?

Alternativt findes der en side: http://www.componentspot.com/products/review.aspx?id=6&MasterCat=2&Categories=0  som tilbyder en gratis asp.net ftp-komponent. Ville det mon kunne bruges i asp.net og løse mit problem?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2007 - 18:49 #1
file upload i ASP.NET er ikke en daarlig mulighed

du skal haeve den web.config parameter

du skal sikre dig at der er diskplads nok

og du skal vaere klar over at ASP.NET skriver filen 2 gange

du skal ikke indbygge en FTP server i en ASP.NET web app - du kunne bruge
en FTP server ved siden af, men sikkerhed kunne vaere et problem
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. januar 2007 - 22:43 #2
Der kommet nogle opdateringer til fileupload i asp.net 2.0 :
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa479405.aspx
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2007 - 16:17 #3
fanatic ?
Avatar billede fanatic Nybegynder
25. marts 2007 - 18:21 #4
okay, jeg valgte et ftp-program i stedet for at uploade via et web-interface.

Send et svar en af jer så vi kan få denne lukket ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2007 - 18:39 #5
vi kan vel også dele
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. marts 2007 - 18:57 #6
svar :)