Avatar billede hanuman70 Nybegynder
23. november 1999 - 23:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Login til brug i flere programmer

Jeg vil gerne lave et community, hvor brugeren logger ind og herefter vil han frit kunne bruge forum, chat m.m. uden igen at skulle indtaste data.

Ligesom han skal have adgang til bestemte sektioner.

Personer der ikke er logget ind (ikke medlemmer) skal ikke have samme rettigherder i forum, chat m.m.
Avatar billede caledonia Nybegynder
24. november 1999 - 00:56 #1
Bare gem oplysningerne i fx.:

Session("AccessLevel") = rs.Fields("AccessLevel").Value

Men ehh.. Ikke for at være næsvis, men du spørger om login, og du vil ha' lavet et forum, chat m.m. Er det ikke lidt en hård opgave at starte på?
Avatar billede ziber Nybegynder
24. november 1999 - 08:33 #2
Hvis du som Caledonia svarer laver brugerens adgangsniveau i en Session variabel, kan du tjekke på den overalt på dine sider. Derudover kan du også bare gemme deres navn og/eller password i en session variabel, for at gøre dit "Community" mere personligt for brugeren, ved altid at kunne kalde ham ved navn. Når du skal køre dine Sql'er, er det også en god ide at have password i en session variabel.

Session("Accesslevel")
Session("Brugernavn")
Session("Password")

Så har du vist de basale brugeroplysninger til alle dine sider
Avatar billede caledonia Nybegynder
30. november 1999 - 14:43 #3
Og hvorfor blev mit svar så afvist !?!?