Avatar billede karsten_larsen Praktikant
22. januar 2007 - 15:59 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Request.ServerVariables Browser / søgemaskine

Hvordan kan jeg se via Request.ServerVariables  om det er:

en søgemaskine som kommer forbi?

om brugeren anvender Windows (versioner)/Linux/Mac ?

browser navn og version?

Er HTTP_ACCEPT_LANGUAGE at forstå som det sprog man har valgt eller browseren i en dansk/engelsk/svensk etc. version ?

?:-) karsten_larsen
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2007 - 16:19 #1
der er ingen 100% sikker maade

men du kan proeve at teste paa Request.UserAgent
Avatar billede jokkejensen Novice
22. januar 2007 - 18:26 #2
Jeg bruger http://www.iplists.com/ syntes ikke der har været nogle smuttere endnu..

Men som Arne_v siger, er det ikke sikkert.

På ovennævnte side kan du også se deres user agent UA, den står i alle listerne..

Hvis du ikke skal bruge det til cloacking syntes jeg UA er nok, men hvis det er til SEO cloaking, skal du holde dig til Ip adresserne :)
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
22. januar 2007 - 18:37 #3
okay - vil I begge lave et svar.

Er det også forbundet med usikkerhed når det er request.browser.

:-) karsten_larsen
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2007 - 18:45 #4
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2007 - 18:52 #5
ja

det er et program der sender de headere

du kan lave det program saa det sender hvad som helst

proev evt. at soeg her paa E efter eksempler i C#, Java, C++ etc. hvor man
sætter browser typen
Avatar billede jokkejensen Novice
22. januar 2007 - 19:38 #6
Det kommer meget an på formålet med hvad det skal bruges til, hvilken løsning du vælger..

Til cloaking ville jeg bruge ip lister, og filtrere crawlers på den måde.. til statestik over sidte besøg af en crawler ville jeg bruge UA.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. januar 2007 - 19:38 #7
svar