Avatar billede x-pander Nybegynder
22. januar 2007 - 11:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Positionér vertices

Hej.

jeg har langt over 100 vertices jeg skal have lagt på en bestemt position på X-aksen.

Er der en funktion eller er der nogle af jer der kender et script til at flytte, de evt. valgte, vetices ind på en konstant plads?

Er det en mere kompliceret proces eller...?
Avatar billede x-pander Nybegynder
22. januar 2007 - 12:37 #1
bleb
Avatar billede frichke Nybegynder
29. januar 2007 - 18:13 #2
Jeg sidder ikke lige foran Max, men mener at kunne huske fremgangsmåden:

Marker alle de vertices det drejer sig om.
Gå til dit "skale" værktøj. Nede under dine viewports kan du taste direkte værdier i x, y og z aksen.
Klik med venstre museknap på x værdiens "nedad" pil og hold museknappen inde mens du trækker nedad nedad nedad og bliver ved med dette til værdien er 0. markørpilen forsvinder ud af bunden af vinduet og kommer ned fra toppen. det er meningen.
Bare blive ved med at trække nedad. Prludselig vil værdien blive 0.

Det er metoden en underviser engang viste mig. Ved ikke om det står i manualen, men det vrker. Alle x-værdier er i 0.
Avatar billede x-pander Nybegynder
06. februar 2007 - 13:52 #3
Hej.

Ja det var også den fremgangsmetode det endte med jeg tog i brug. Det ville bar ehave været federe at kunne scripte sig ud af det. Har bare heller aldrig været særlig vild med den måde at gøre det på, altså at bruge scale. For selvom du får kørt en masse gange med musen og vertices'ne ender i 0,000 i alle akser, så kan du stadig scale dem modsat og få dem kørt af den oprindelige akse. Dvs. de kommer ind og ligge perfekt, men bliver ikke nulstillet ordenligt og får nye akser der passer med resten af geometrien.

Skal nok finde ud af det får eller siden ;)

Så tak for forslaget. Du ligger bare et svar. :)
Avatar billede x-pander Nybegynder
06. februar 2007 - 13:53 #4
I det nye spørgsmål her: http://www.eksperten.dk/spm/760826