Avatar billede makralle Nybegynder
21. januar 2007 - 20:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udskriv rapport i Microsoft Access - sorteret efter dato

Jeg har en tabel i Microsoft Access som løbende bliver opdateret. Til hver post er der tilknyttet en slutdato.
Nu vil jeg lave en funktion udskriver en rapport med de poster som har en nyere slutdato end en given dato

Der er et felt hvor man indtaster datoen med navnet: "dato" og så en knap der danner rapporten.

Spørgsmålet er nu hvad skal der til for at sætte dette filter ind?

Mener det er noget med OpenReport, men hvordan skal det se ud?
Avatar billede lordnelson Seniormester
21. januar 2007 - 21:51 #1
Når du har lavet Rapporten som den skal se ud
uden at tænke på filter eller lign
Går du i design mode i rapporten
vælger egenskab for rapporten
og under fanabladet data kan du skrive dit filter
Eller hvis rapporten også skal kunne bruges uden filter eller med et andet filter
Laver du en makro Åben rapport her har du også mulighed for at angive et filter

LN
Avatar billede hekla Nybegynder
22. januar 2007 - 00:01 #2
Byg rapporten på en forespørgsel.
I forespørgslens kriteriefelt under slutdato skriver du:

>[forms]![MinFormular]![dato]
eller
>=[forms]![MinFormular]![dato]

hvor MinFormular er navnet på formularen med datofeltet og dato er avnet på feltet med slutdatoen.

En anden mulighed er, at du vælger at skrive det som dit filter til rapporten.
Avatar billede makralle Nybegynder
22. januar 2007 - 16:36 #3
Tak for hjælpen..