Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
21. januar 2007 - 18:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

import af side

Hvis jeg laver nogle Funktioner og/eller subs på en aspx side, hvordan kan jeg (som i gammel asp) inkluderer denne side, gøres det via import eller register på den side hvor jeg vil have mine subs/funktioner kaldt frem!?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2007 - 18:32 #1
du ligger dem ikke i en .aspx men i en seperat .cs eller .vb fil

ASP.NET 1.x: compiler du den til en DLL og smider den i bin dir

ASP.NET 2.0: ligger du bare koden i app_code dir
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
21. januar 2007 - 19:07 #2
Okay men hvad hvis jeg ikke har en sådan mappe som hedder app_code !? kan jeg bare oprette en i samme root som min bin mappe ligger i !? og hvad hvis jeg skal bruge min vb fil til flere aspx sider kan jeg så bare lave en
<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="_Default" %>

problemmet er dog at det kan jo være at jeg så skal bruge 2 vb filer til samme side, men så skal jeg vel bare kopiere min kode til den samme vb fil så det stadigvæk er 1 vb fil der er codefile.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2007 - 19:36 #3
ja

nej - den konstruktion bruges til decideret page kode - generel kode skal bare
bruges
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
22. januar 2007 - 00:22 #4
Okay vil du lægge et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2007 - 00:24 #5
kommer her