Avatar billede natteravn Praktikant
20. januar 2007 - 12:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af driver til ATI mobility Radeon 9600/9700 series

Kære eksperter

Jeg har en bærbar Zitech z7 med ATI mobility Radeon 9600/9700 series grafikkort. Jeg kører XP Pro, SP2.

Jeg har problemer med at afvikle grafiktunge spil som Sims 2 og World of Warcraft. Jeg får flimmer og hoppen på skærmen, og indimellem går skærmen midlertidigt i sort.

Jeg har forsøgt at downloade drivere fra ATI's hjemmeside, men min pc er ikke på listen over understøttede producenter, så det virker ikke, og ATI henviser blot til producenten.

Der er ingen opdaterede driver til skærmkortet at finde hos Zitech.

Jeg har også forsøgt at downloade noget, der hedder DH Mod Tool fra driverheaven.net, men programmet afslutter uventet, hver gang jeg forsøger at åbne det.

Selvom det jo nok ikke er den optimale spille-pc, er den dog købt med udgangspunkt i systemkravene til Sims 2.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. januar 2007 - 13:16 #1
Avatar billede c-holst Novice
20. januar 2007 - 15:04 #2
ellers er det ofte en god ting at genstarte i fjelsikret. afinstallere driveren via tilføj fjern og genstarte igen, hvorefter der installeres.

overvej i øvrigt hvad der ellers ligger og suger din manskine for kraft i baggrunden.
meget af det er der jo ikke brug for når der spilles
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. januar 2007 - 22:02 #3
Fik du driveren til at fungere?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2007 - 22:08 #4
Jeg har haft en del glæde af en driver fra omega omegadrivers.net på min acer traveelmate 4500 med ATI mobility Radeon 9600/9700 series grafikkort. Jeg kører også XP Pro, SP2.
Avatar billede natteravn Praktikant
21. januar 2007 - 00:51 #5
Ja tak, John, driveren virker, men den løser desværre ikke problemet, så derfor tillader jeg mig at lade spørgsmålet stå åbent lidt endnu. Jeg tror også, at det har noget med varme at gøre. I dag har jeg stillet min pc oven på en æske, så den også får lidt luft nedefra, og det synes jeg har hjulpet lidt, men det er ikke rigtig en prof. løsning, vel?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. januar 2007 - 09:29 #6
Du kunne jo sættes en ekstra blæser ind i nærheden af grafikkortet og cpuen.
Avatar billede natteravn Praktikant
21. januar 2007 - 11:55 #7
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener. Sætte en ekstra blæser ind i en bærbar?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. januar 2007 - 13:35 #8
Havde glemt det var en bærbar :)

Kan du ikke komme til at rense den for støv indeni, ved ikke hvor gammle den er?
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:40 #9
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede natteravn Praktikant
16. februar 2007 - 22:38 #10
PC'en er fra 2004. Det har ikke været muligt at rense for støv. PC flimrer stadig.
Avatar billede c-holst Novice
17. februar 2007 - 09:18 #11
Har pt ikke nogen gode ideer. kan evt anbefale dig at prøve med et nyt spørgsmål, enten i denne kategori eller i kategorien styresystemer. Nye øjne kan jo evt se noget vi andre ikke har set...

selm om en maskine på papirer lever op til systemkravene er det ikke sikkert det giver et optimalt resultat..

kunne en repair med efterfølgende installation af de originale drivere være mit sidste forslag

http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede c-holst Novice
23. maj 2007 - 22:04 #12
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede natteravn Praktikant
10. juni 2007 - 14:53 #13
Problemet er desværre ikke løst.

Mht. installation af originale drivere, så var det jo de originale drivere, der var installeret, da problemet opstod, så jeg tillader mig at være tvivlende over for, om det løser noget.
Avatar billede c-holst Novice
14. juni 2007 - 17:39 #14
mit forslag til dig, vil være, at lukke her, og så oprette en ny tråd om emnet.

prøvede du i øvrigt mit sidste forslag om en respir?
Avatar billede natteravn Praktikant
09. juli 2007 - 19:13 #15
Nej, har ikke kørt repair. Har ikke brug for originale drivere, da problemet opstod med originale drivere installeret.

Tillader mig at lade dette spørgsmål stå åbent frem til at starte en ny tråd magen til.
Avatar billede natteravn Praktikant
29. september 2009 - 11:32 #16
Har købt ny pc.