Avatar billede pwn Forsker
20. januar 2007 - 11:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

System Alert - Anti-vermins.com

Jeg har opdateret til ny IE 7 browser (det har måske ikke noget at gøre med problemet, men nu ved i det...)
Ved skanning med Bullguard blev der pludselig fundet nogle trojanske somb lev fjernet med Hijack. Der er nu - så vidt vides! - kun en virus-alert nederst til høje på proceslinie et ikon (spørgsmålstegn og drev med et lille rødt spørgsmålstegn, der skiftevis blinker. Trykker jeg på den bliver man sendt til www.antiv-verman.com. Dette sker også hvis man højreklikker. Denne side er der i diverse fora advarsel mod at bruge, da den finder lidt rigeligt med trusler for at lokke til - måske også unødvendig - køb af deres ydelse.
Hvordan fjerner jeg denne henvisning?
Avatar billede fromsej Praktikant
20. januar 2007 - 12:31 #1
Download http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe (by S!Ri)
Til skrivebordet

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Dobbeltklik på Smitfraud exe. Lad programmet gennemføre en rensning. Det vil også checke om systemfilen wininet.dll er inficeret. Hvis den er det, vil du blive bedt om tilladelse til at erstatte den med en anden. Her skal du vælge "Yes", ved at taste "y".

Programmet bliver muligvis nødt til at genstarte undervejs. Herefter vil der dukke en liste med resultaterne af rensningen op . Kopiér denne liste ind i tråden.

Vi skal også se en frisk Hijackthislog.
Avatar billede pwn Forsker
20. januar 2007 - 15:28 #2
Det virkede - havde godt nok hentet den, men jeg havde åbenbart ikke kørt den i "Fejlsikret tilstand".
Send venligst et savr, så¨du kan få dine fortjente points:-)
Avatar billede fromsej Praktikant
20. januar 2007 - 22:42 #3
Det kommer her. :-)
Avatar billede ds-zim Nybegynder
22. januar 2007 - 15:54 #4
Havde samme problem, og takket været dette indlæg, lader problemet til at være løst!
Alt for najs, takker !!
Avatar billede bmask Nybegynder
30. januar 2007 - 23:43 #5
Hej Fromsej,

Jeg har netop i dag haft samme problem og uden din vejl. havde jeg nok ikke fået det fjernet, så stor tak herfra.

Sjældent jeg bruger Eksperten så ved ikke hvordan jeg giver din points.... med vil gerne give dig 50.

Og skal du en dag bruge kommercielle råd vedr. Internet, så kontakter du mig bare - jeg har lavet Internet-forretninger i 12 år.
Avatar billede fromsej Praktikant
31. januar 2007 - 18:57 #6
Det vigtigste er at den kom væk.
Fred være med point, jeg er ikke i bekneb på det område. ;-)