Avatar billede samzon Praktikant
18. januar 2007 - 16:39 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Performanceproblemer med GeForce 8800 GTX

Nyanskaffet Asus Nvidia GeForce 8800 GTX performer dårligt.
Benchmarker 3DMark06 = 4732, forventede > 11000.

Lignende erfaringer eller tips er velkomne.
Avatar billede Mik2000 Professor
18. januar 2007 - 22:09 #1
Det kommer jo an på hvilket motherboard og andet hardware du har. Grafikkortet er jo ikke hurtigere en resten af PC'en

Er ikke så meget inden i 3DMark06 men mener også resultater afhænger om bushastigheden f.eks. er optimal

100% optimal ydelse i spil vil du først få under DirectX 10
Avatar billede Mik2000 Professor
19. januar 2007 - 23:38 #2
... da kortet jo er et DX10 kort.

Men som sagt, for et godt resultat, skal hele computeren være med
Avatar billede samzon Praktikant
23. januar 2007 - 11:12 #3
Hej Mik

Lyder fornuftigt, der er dog den lille hale, at et Nvidia 7950 GX2, som jeg netop har haft monteret, performede betydeligt bedre. Men mht. DX10 så har du selvfølgelig ret. Jeg tager et nærmere kig på motherboarded og ser frem til DX10.

Mange hilsner...
Avatar billede Mik2000 Professor
24. januar 2007 - 02:10 #4
Ja det er jo lidt underligt med 7950GX2 kortet men mon ikke den sparker røv med DX10 som det jo er designet specifikt til :)
Avatar billede TheJoker Juniormester
04. august 2007 - 14:13 #5
Du har sikkert installeret Asus monitor program medfølgende program.
Det har jeg læst mig til nedgradere din performance ret meget.
Prøv og afinstallere det og sæt den til og lave en test igen..

Mener det hedder smart doctor
Avatar billede samzon Praktikant
04. august 2007 - 22:04 #6
Hej alle

Jeg har fundet problemet. På kortet er der TO 12volt power stik placeret ved siden af hinanden. Det var ikke rigtigt gået op for mig at kortet skulle kables med to seperate forsyningskabler på samme tid.

Man kan måske hævde at jeg vist ikke er for klog, men man kan altså også godt sige atden medfølgende vejledning til kortet mildt sagt er mangelfuld. Der leveres kun en generel vejledning i installation af et grafikkort, der ikke på noget tidspunkt reflekterer over hvad man gør når et kort har to stik.
Det er ikke helt normal Asus standard.

Der er masser af fart over grafikken nu (3DMark > 11.000).

Mange hilsner...