Avatar billede oneal Nybegynder
17. januar 2007 - 20:56 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Comp. genstarter - Machine_check_exeption?

Jeg har gennem et langt stykke tid haft problemer med at jeg med jævne mellerum får en blå skærm hvor der står at det er en "machine_check_exeption" Derudover er der en fejlkode der siger følgende:
0x0000009c(0x00000004,0x8054FF0,0xB2000000,0x00070F0F). Derefter genstarter computeren.

Jeg har søgt efter denne kode på nettet, men har kun fundet meget lidt info. Har prøvet at skifte ram, PSU, harddisk, og har desuden haft slået dvd drev fra. Intet hjælper.

Håber meget at der er nogen der kan hjælpe mig.

På forhånd tak
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 21:01 #1
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=576574

Godt nok på norsk, men han har samme problem og får det løst. Ser ud til at være et driver problem, prøv at reinstallere dine drivere, måske reinstallere SP2 til Windows
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
17. januar 2007 - 21:02 #2
er den clocket, så clock den tilbage..?
Avatar billede haverslev Novice
17. januar 2007 - 21:02 #3
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
17. januar 2007 - 21:03 #4
linket er i 1. link..O)
Avatar billede haverslev Novice
17. januar 2007 - 21:06 #5
Var ikke 1 minut før ;o)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
17. januar 2007 - 21:09 #6
ja okay..O)
Hurtig nok, må man sige...
Avatar billede oneal Nybegynder
17. januar 2007 - 21:21 #7
Tak for den meget hurtige respons. Jeg har prøvet at forstå det norske indlæg, men er ikke helt med. For det første kan jeg se at nogle har snakket om at opdatere bios. Det har jeg ikke gjort. Ville det være en ide? For det andet så kan jeg ikke forstå hvordan jeg skal kunne installere WinXP hvis jeg kobler min IDE enhed fra, da det er mit dvd drev. Eller har jeg ikke forstået indlægget rigtigt?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
17. januar 2007 - 21:24 #8
de mener sikkert bare at du skal slette ide-controlleren i enhedsåndtering, og genstarte (2.gange).
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 21:25 #9
Bare prøv at reinstallere SP2(Service Pack2) til Windows XP, eller installere den hvis du ikke har den i forvejen
Avatar billede haverslev Novice
17. januar 2007 - 21:29 #10
Tror mere det er hardware fejl end software fejl, MS skriver også følgende:
Maskinkontrolfejl skyldes meget ofte et af følgende forhold:
Processoren eller bundkortet bruges ud over enhedens specifikationer.
Dette er f.eks. tilfældet, hvis processoren eller bussen overklokkes. Microsoft anbefaler, at hardwaren bruges inden for de hastigheder, som producenten har specificeret.

Støjende strømforsyning, overbelastede strømudtag, fejldimensionerede strømforsyninger og svigtende strømforsyninger kan gøre computeren ustabil. Kontroller, at computeren har en stabil og pålidelig strømforsyning.

Ekstrem varme fremkaldt af svigtende køleenheder, f.eks. ventilatorer, kan beskadige computeren. Kontroller, at alle køleenheder fungerer korrekt og de er fri for snavs o fnullermænd

Hukommelsen (rammene) er beskadiget, eller der bruges hukommelse, som ikke er velegnet til computeren. Hvis du har skiftet hukommelse for nylig, skal du vende tilbage til den tidlige konfiguration for at fastslå, hvad der er galt. Kontroller, at du bruger den rigtige type hukommelse til computeren.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 21:33 #11
Laver du noget specielt på computeren når det sker? ser film, spiller spil? kunne være der var en rød tråd i det måske?
Avatar billede haverslev Novice
17. januar 2007 - 21:37 #12
Hænger det sammen med dit problem her ?:
http://www.eksperten.dk/spm/754529
Avatar billede oneal Nybegynder
17. januar 2007 - 21:47 #13
For at starte fra en ende af:
1) Comp. er ikke OC
2) der er installeret SP2
3) Det andet spørgsmål jeg har kørende er et side spørgsmål til dette. Og i dette øjeblik er det problem opstået igen. Den er en evighed om at starte. Og det eneste jeg har gjort siden den sidst startede normalt er, at pille en hardisk ud af kabinettet, som vel at mærke ikke var tilsluttet systemet.
4) Jeg har ikke kunnet spore noget mønster i nedbruddende.
Jeg skulle måske tilføje at jeg har haft formateret HD og installeret WinXP på ny.
Avatar billede haverslev Novice
17. januar 2007 - 21:54 #14
Har du installeret bundkort driverne - chipset osv ?
Har du mange USB enheder tilkoblet maskinen ?
Avatar billede oneal Nybegynder
17. januar 2007 - 21:56 #15
Jeg har ingen usb enheder tilsluttet.

Jeg har installeret bundkort drivere, men chipset... det må jeg ærligt indrømme jeg ikke ved noget om. Hvordan gør jeg?
Avatar billede oneal Nybegynder
17. januar 2007 - 22:03 #16
Jeg bliver desværre nødt til at smutte for i dag. Mange tak for jeres indlæg so far. Jeg vender først tilbage fredag. Håber vi snakkes ved.
Avatar billede haverslev Novice
17. januar 2007 - 22:05 #17
Hvis du har installeret alle driverne der er på bundkort cd`en, så er chipsettet og installeret.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. januar 2007 - 17:25 #18
er her mon noget nyt..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. januar 2007 - 22:09 #19
smider et svar..??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. januar 2007 - 22:09 #20
´
Avatar billede haverslev Novice
22. januar 2007 - 08:00 #21
Så kan jeg vist også tillade mig, at smide et svar
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. marts 2007 - 14:44 #22
husk at luk..O)

Tak.!
Avatar billede oneal Nybegynder
02. marts 2007 - 16:57 #23
Jeg beklager at jeg har holdt jer hend. Jeg har været langt omkring i mine forsøg på at finde fejlen. Jeg kom til at tænke på at det vel også kunne være bios'en der var noget galt med, så jeg valgte at opdatere den. Nu har jeg kørt med computeren 1½ uge og har ikke haft samme problem. Jeg formoder derfor at det var løsningen. Jeg er dog meget taknemli' for jeres hjælp og i får derfor begge point. :-)