Avatar billede bahn Nybegynder
16. januar 2007 - 07:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

databasen er fuld!!

Hej jeg bruger en mssql database på en alm. pc

databasen er fuld!
jeg har ikke nogle værktøjer der kan hjælpe mig med at rydde op i databasen jeg har kun mulighed for at kørere SQL forespørgsler på databasen

Er der nogen der kan hjælpe mig med at kører en funktion der svarer til disk defragmentering på databasen??
Avatar billede terry Ekspert
16. januar 2007 - 08:06 #1
Are you sure the dB is full anmd not the hard disk partition?
The MSDE version is limited to 2GB I believe, if thats what you hgave then maybe an upgrade is needed.
Avatar billede bahn Nybegynder
16. januar 2007 - 08:08 #2
yes i know i have to opgrade but for now i would like defrag.
So that i can get going for some days
Avatar billede terry Ekspert
16. januar 2007 - 08:10 #3
I dont think you can defrag. If you had Enterprise manager then you can change parameters so that the dB can grow. WEaht version do you have, is ther no EM to that?
Avatar billede terry Ekspert
16. januar 2007 - 08:31 #4
USE MASTER
GO
ALTER DATABASE yourDb MODIFY FILE (NAME = FileNameToModify, MAXSIZE = 50MB)
Avatar billede bahn Nybegynder
16. januar 2007 - 08:34 #5
i have the free version.

can i use FLUSH or something like that, to remove the deleted lines.
Avatar billede terry Ekspert
16. januar 2007 - 08:39 #6
http://searchwincomputing.techtarget.com/tip/0,289483,sid68_gci1033401,00.html
Avatar billede terry Ekspert
16. januar 2007 - 08:43 #7
I think you need to look at DBCC SHRINKDATABASE
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2007 - 01:33 #8
har du prøvet at trunkere din log ?
Avatar billede bahn Nybegynder
17. januar 2007 - 16:59 #9
jeg installerede den lidt nyere express version af SQL der også er gratis og kan indeholde 4GB i hver DB