Avatar billede svend-herlig Nybegynder
15. januar 2007 - 23:34 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

TFT anmeldelse / beskrivelse

Hejsa derude på experten.

Jeg har haft indbrud og fået stjålet min næsten nye 20' LG skærm med 1680*1050 den kostede 2500 og jeg var egentlig fint tilfreds med den...

men nu sidder jeg og leder efter noget tilsvarende (og selvfølgelig helst lidt bedre) og falder så overstorebroren 24'(6700kr)
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=241395

Jeg er i tvivl om købet er det rigtige, altså om det kan betale sig og betale næste dobbelt så meget pr px og hvordan jeg skal reagere på de forskellige ting, kontrast lys osv.

1. Er der en herinde der sidder inde med en komplet guide på Dansk over de forskellige spec man skal være opmærksom på og hvad de betyder når man køber TFT?

2. Den skærm jeg har fundet holder den, eller burde jeg finde noget andet? (min 20' pris 2-9000, men ikke mere end nødvendig får forsikrings penge men er ikke rig) udsenet betyder noget men ikke alt, og det ville være fedt hvis jeg kunne kombinere tv med købet, men ikke afgørende.
Avatar billede fluse Nybegynder
15. januar 2007 - 23:47 #1
http://www.flatpanels.dk/ er stedet at kigge hvis man skal have sig en god skærm! :)

De har også en test af den skærm du kigger på her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1168853153&archive=&start_from=&

Fluse
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
16. januar 2007 - 12:26 #2
hey det er en go beskrivelse det må jeg sige, der er en del ting han priotere op og ned... men i det store hele virker det som et stort 5 tal agtig :)

ej, det jeg har brug for er en der har købt eller kender skærmen, det er en fin anmeldelse men jeg har ikke meget og sammenligne det med.
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
26. januar 2007 - 09:26 #3
hey fluse, jeg købte LG skærmen hvilket betyder pointene nok tilfalder dig... men måske du kan hjælpe mig med et problem inden jeg lukker. Skærmen er 1920*1200 men computeren nægter og giv mig mere end 1600*1200 hvilket resultere i et meget udstrakt billede... har opdateret mit grafik kort fra intel, og instaleret de skærm driver der følger med... men det virker ikke... nogen foreslag?
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
14. februar 2007 - 16:44 #4
det er så endt med jeg var nød til at bytte den, rigtig trist. Men kan ikke arbejde på en skærm der ikke virker ordenlig
Avatar billede svend-herlig Nybegynder
14. februar 2007 - 16:46 #5
Fluse du får 10 point for artiklen, men var ikke tilfreds med købet, og fik ikke rigtig en vurdering der holdt.