Avatar billede kato Praktikant
15. januar 2007 - 16:22 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laves dvd-audio!

Hej

På min nye dvd afspiller kan jeg afspille dvd-audio. Men hvordan laves en dvd-audio? Jeg har søgt efter programmer der kan lave en sådan dvd (gerne freeware) men uden resultat. Kan jeg i første omgang ikke få en forklaring på dvd-audio, også hvordan denne dvd laves. På forhånd tak.

Kato
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 16:28 #1
jeg tror kun din dvd afspiller kan afspille audio cd, en audio dvd findes IKKE

hvis den også kan afspille mp3, så skal du bare lave en data cd med mp3 numre.
men om den kan afspille en data dvd med mp3 numre ved jeg ikke ?
Avatar billede kato Praktikant
15. januar 2007 - 16:31 #2
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 16:32 #3
hvad er det for en afspiller, navn / model  ?
Avatar billede kato Praktikant
15. januar 2007 - 16:35 #4
Linket henviser til afspilleren.
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 16:38 #5
nå der tog jeg fejl, for der er noget der hedder det (audio cd)
http://www.pcworld.dk/art/6192?a=category&i=285
men kan man lave sådan en selv ? det er jo netop et kopisikkert format
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 16:42 #6
men det er mulig at lave en anden type audio dvd
bemærk at dette er IKKE det dvd audio format du efterlyser
til gengæld så kan den her type afspilles på ALLE dvd maskiner
http://www.audio-dvd-creator.com/da/index.htm
Avatar billede kato Praktikant
15. januar 2007 - 16:45 #7
Jeg stødte selv på programmet du linker til under min søgning. Men som du selv skriver er det ikke dvd-audio. Jeg har det sådan at nu VIL jeg vide hvordan man laver sådan en skive ;o)
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 16:45 #8
jeg tror ikke du kan lave en rigtig kopisikker audio dvd
så det sidste link jeg lagde her er nok det nærmeste du kommer
jeg syntes selv det ser genialt ud det program  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 16:47 #9
det kan du jo ikke fordi det er et speciel kopisikret format
som du kan se her så er det rigeligt svært at kopiere fra en audio dvd
hvordan kan du så tro at du kan lave den selv
http://www.pcworld.dk/art/6192?a=category&i=285
Avatar billede kato Praktikant
15. januar 2007 - 16:53 #10
Øv... det kan jeg godt se. Underligt jeg har aldrig hørt om musik der kan købes som dvd-audio!
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 17:00 #11
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 17:02 #12
hov det var vist en ret gammel liste jeg linkede til, men det er audio cd´er til salg her
http://www.amazon.com/DVD-Audio-Music/b?ie=UTF8&node=574074
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 17:03 #13
Avatar billede kato Praktikant
15. januar 2007 - 17:08 #14
Sjovt at jeg aldrig har lagt mærke til disse formater når jeg køber musik!
Nå men du fik da ihvertfald belyst problemet gurly. Ærgerligt at jeg ikke kunne brænde mine audio-dvdère selv, men sådan er det jo. Men jeg kan jo prøve audio.dvd creator.
Post et "svar" gurly og du får point ;)
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 17:10 #15
je har da poste et svar længere oppe  c",)
jeg tror eneste fordel ved formatet er kopi beskyttelsen,
så det er vist ikke noget at rende efter.
ja jeg skal også selv prøve audio.dvd creator
Avatar billede kato Praktikant
15. januar 2007 - 17:14 #16
Ahh... jeg havde ikke set at du havde postet et svar.
Tak for hjælpen gurly... hejsa.
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 17:14 #17
enten 5-6 cd´er i fild kvalitet på en´ cd
eller flere tusind mp3 numre
det lyder da ikke så tosset  c",)

og selv om lyden (måske) er en smule højere (hvis den er det)
hvad ville du så have brændt ? du kan vel ikke fremskaffe lydfiler der har højere kvalitet end dem fra en cd
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 17:15 #18
du har da stadig ikke accepteret svaret ???????????
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 17:15 #19
jo det har du kan jeg se nu  c",)
Avatar billede kato Praktikant
15. januar 2007 - 17:16 #20
Næ, men det var nu bare min nysgerighed og stædighed der ville finde ud af hvordan sådan en dvd kunne laves.
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 17:20 #21
jo men det kender jeg godt  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
15. januar 2007 - 17:23 #22
jeg tror ikke engang ham den omtalte hacker kan, for han har kun hacket et program så det kan gemme lyden på HD i stedet for at sende den til lydkortet, han her ikke hacket kopibeskyttelses koden, og uden den kan man ikke lave en audio dvd, da den er grundstenen i audio dvd formatet
Avatar billede kato Praktikant
15. januar 2007 - 17:31 #23
Det kan du have ret i.
nu vil jeg prøve at give mig i kast med audio dvd creator. Hvis det vise sig at være anvendelig så må man jo ryste op med de 39,95 $.
24. januar 2007 - 08:28 #24
DVD audio har intet med kopibeskyttelse at gøre, ja det kan der være, men DVD audio er såvidt jeg husker 24bit og 96Khz i sample frekvens, hvor en Audio CD er 16bit og 44.1Khz i sample frekvens, det er direkte forkert at sige at kopibeskyttelse er en grundsten i DVD audio.
24. januar 2007 - 08:34 #26
http://www.pcworld.dk/art/6192?a=category&i=285 er ikke helt korrekt, for en Audio DVD kan ligeså nemt være i PCM format, og de er ikke kopisikrede (kun med SCMS sikringen, som er nem at omgå)
Avatar billede ugle77 Nybegynder
17. august 2009 - 12:25 #27
jo audio dvd findes, har selv flere.

HILSEN TORBEN UGLE