Avatar billede xcover Nybegynder
15. januar 2007 - 11:43 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Sitemap ? Hvorfor ?

Hejsa,

Jeg har lige oprettet en ny side:
d b i l d e r . d k
(Uden mellem-rum)

Men hvorfor finder google kun min forside ?
Skal der virkelig være nogle andre sider som linker til alle mine undersider før de blir fundet ?

Jeg har desuden brugt meget tid på at oprette et SiteMap i XML som dagligt bliver sendt til Google med ALLE mine sider...
MEN det er stadig kun min forside den finder.

Siden har været online i ca. 10 dage... Skal jeg bare have tålmodighed ?

På forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. januar 2007 - 12:27 #1
Du skal bare have tålmodighed, men du skal ikke sidde stille mens du har den.

Først skal du arbejde hårdt på at lave mere indhold og på at linke dette indhold sammen på kryds og tværds. Alle dine sider bør kunne nås med max tre klik med musen fra forsiden og alle dine siden bør have minimum tre andre sider der linker til dem. En side med kun et link begravet 8 links nede er ikke vigtig nok til at komme med i søgemaskinerne.

Herefter skal du arbejde hårdt på at skaffe links, både links til din forside, men også dybelinks, jo flere jo bedre

Endeligt skal du kontrollerer dine sider. Dine links skal være så regulærer som muligt og du bør html validerer dine koder

Om 2 måneder bør dit sit med de nuværende sider være optaget fuldt eller godt på vej, ellers råber du op igen
Avatar billede apo Praktikant
15. januar 2007 - 23:05 #2
Du kan også komme ud for at skulle vente i længere tid (10 dage er ikke meget i Google's øjne).

Google har et filter (ofte kaldet for 'trust-filter' eller 'Sandbox'), som alle nye websites skal filtreres gennem, inden de 'frigives' i Google's indeks. Den eneste måde hvorpå filteret kan fjernes, er ved at vinde Google's tillid.

Hvis dit website ellers følger Google's retningslinjer for webmastere, har unikt indhold og hvis du ellers har lavet et hæderligt website, kan du være heldig at få sitet frigivet i løbet af kort tid - jeg har læst om websites, der blev frigivet i løbet af 14 dage, men også om sites, hvor det tog mellem 9 og 12 måneder før der skete noget. Ventetiden afhænger af mange faktorer.

Selv ventede jeg i fire måneder, før jeg så andet end min forside i Google's indeks. Men derefter gik det hurtigt med at få resten af siderne indekseret (ca. 1 måned i mit tilfælde).

I mellemtiden kan du, som bufferzone nævner, arbejde på at skaffe indgående links fra andre websites - det er med til at opbygge tillid mellem Google og dit site, når andre websites linker til dine sider (hvis ellers, de websites der linker til dig, allerede er inde i varmen hos Google).

Måske kan en lille start være, at poste et spørgsmål her på Eksperten, hvor du linker til dit website - f.eks. i kategorien 'Sitevurdering'. På den måde, kan Google se at et andet website er klar over at dit website eksisterer, når Googlebot følger linket til dit site (lidt har også ret).
Avatar billede apo Praktikant
20. januar 2007 - 13:37 #3
Avatar billede xcover Nybegynder
24. januar 2007 - 17:40 #4
mange tak