Avatar billede c-sharp Nybegynder
15. januar 2007 - 08:39 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til at dekryptere med MD5

Jeg vil prøve at bruge MD5 til at kryptere en querystring med nogle password's i. Jeg har så bruget måde på det her spørgsmål til at kryptere med:

http://www.eksperten.dk/spm/755188

Men hvordan dekryptere jeg det?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. januar 2007 - 08:44 #1
Efter hvad jeg kan huske og læse mig frem til, så kan man ikke gøre det.
Måske kan du bruge dette lib:
http://www.codeproject.com/dotnet/DotNetCrypto.asp
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. januar 2007 - 08:45 #2
Man dekrypterer ikke MD5, for det er ikke en kryptering, men en hash-funktion.
Avatar billede fennec Nybegynder
15. januar 2007 - 09:00 #3
Som erikjakobsen nævner er MD5 en hashfunktion og grundværdien kan ikke hentes tilbage igen. Du skal derimod bare lave en MD5 på den værdi, som du vil sammenligne passwordet med. Du sammenligner altså bare "jh7832nb423n324" = md5("password")

Nogle databaser har md5 indbygget, hvis du bruger sådan en, ellers kan det sikkert laves via en procedure.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
14. februar 2007 - 10:53 #4
Takker for jeres kommentare, smid nogle svar så er der point...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. februar 2007 - 11:04 #5
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede fennec Nybegynder
14. februar 2007 - 11:34 #6
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. februar 2007 - 07:48 #7
svar :)