Avatar billede cargallerydk Nybegynder
14. januar 2007 - 08:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor varmt må et grafikkort være

Jeg har lidt problemer med mit grafikkort.

Hvad må temperturen være på sådan et.

Det er et X800xt kort jeg køre med, det ligger på ca. 40 grader når jeg ik bruger det, når jeg spiller går det op på omkring 64 grader
Avatar billede atdata Nybegynder
14. januar 2007 - 09:12 #1
hvormange enheder har du i computeren?? og hvormange blæsere har du i kabinettet? der er mange kilder til varme i computeren og PCI EXpress grafik kort bliver varmere end AGP. men det kan skyldes at din computer ikke kan komme af med varmen. dette er kun et bud. prøv at pille side dækslet af og hvis det hjælper på varmen så kan du tjekke om det er derfor den bliver varm
Avatar billede victor-1 Nybegynder
14. januar 2007 - 12:53 #2
Hej cargallerydk. *S*
Jeg bruger selv et X800XL kort (næsten som dit), som også bliver varmt ved belastning i f.eks. spil. Der er ikke noget unormalt i det som sådan, men du kan muligvis som "atdata" også er inde på, få temperaturen lidt ned ved, at montere ekstra kabinetblæsere.
Jeg monterede 2 stk. 120mm. blæsere - en til at suge kølig luft ind, og en til at blæse varm luft ud. Det hjalp en del. Mit kort kommer aldrig over 60 grader nu, og arbejder fint ved den temperatur.
Avatar billede melieha Nybegynder
16. januar 2007 - 09:22 #3
Hejsa, de 64 grader lyder ikke faretruende, dog er det bestmet til den varme side. Grafikkortet's køler blæser sikkert mere eller mindre alt efter hvor varmt det er, og hvis det skulle blive for meget, så skal det nok selv sørge for at stoppe :)

Du kan med fordel prøv at åbne siden i dit kabinet og montere en blæser nær grafikkortet for at få noget nyt luft ind til den.
Avatar billede cargallerydk Nybegynder
20. januar 2007 - 00:31 #4
ja oki....tror jeg har fået svar på tiltale.....en der gider og smide et svar
Avatar billede cargallerydk Nybegynder
21. juli 2007 - 12:56 #5
NÅ!!!