Avatar billede pylleb Nybegynder
13. januar 2007 - 19:57 Der er 17 kommentarer

Hvordan laver man foto - så de ikke kan kopieres fra ens hjemmesi

Hejsa
Hvordan laver man foto - så de ikke kan kopieres fra ens hjemmeside samt ens mail ?

Har forlagt Front Page Bogen og husker det ikke.

Vil du eller kan Du hjælpe mig ?

Takker pylleb
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2007 - 20:26 #1
Hvordan vil du forhindre at dine billeder bliver lagt i midlertidige internetfiler?

Desuden tror jeg ikke helt kategorien er korrekt, da der nok skal noget programmering til for at forhindre højreklik på billeder bl.a.
Avatar billede keysersoze Guru
13. januar 2007 - 20:26 #2
den eneste måde at undgå at ting bliver kopieret på er ved at undlade at lægge dem online - der findes ingen måde hvorpå du kan undgå at folk kopierer billeder.
Avatar billede pylleb Nybegynder
13. januar 2007 - 20:55 #3
Hejsa

Det mener jeg der var engang - det man kalder skrivebeskyttet - er det ikke sådan at folk ikke kan kopiere dem fra ens hjemmeside ?
Eller er det mig der husker helt forkert?

Tak for svaret
Avatar billede coderdk Praktikant
13. januar 2007 - 21:10 #4
Hvis et billede er på en hjemmeside, kan det kopieres. Længere er den ikke, og der er *intet* du kan gøre ved det. Du kan gøre det lidt besværligere for folk ved at bruge flash, irriterende javascripts og lignende, men det er trivielt at omgå.
Vil du ikke have folk skal kopiere dem, så lad være med at ligge dem online, eller overklister dem med vandmærker...
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. januar 2007 - 21:14 #5
Enig med coderdk. Det eneste du kan gøre, er at enten sætte mærker oven i billedet eller evt. lave det i sådan en lille størrelse, at andre ikke ville kunne have nogen reel glæde af det.

Som regel ville hvemsomhelst enten kunne kigge i dokumentets kildekode ("vis kilde") eller højreklikke på billedet for at gemme det. Ellers er der den gode gamle Print Screen knap, som kan tage billede af skærmen som man ser den.
Avatar billede nva Praktikant
13. januar 2007 - 22:01 #6
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
13. januar 2007 - 22:21 #7
Det du tænker på er, at man kan gøre så man ikke kan "højre klikke" og gemme billeder, http://www.ritaolesen.dk/koder/hoejreklik/forhindre_hoejreklik2_koden.htm

men som de andre skrive, aå kan alt kopieres, det er bare et spørgsmål om, hvor meget brugeren vil gøre for det.
Avatar billede pylleb Nybegynder
14. januar 2007 - 10:40 #8
Hejsa

Ja - det jegtænker på er nemlig at man ikke kan højreklikke på billedet og dermed kopiere det.

Takker for alle jeres svar - det var dejligt der var lidt respons på det, tak.
Avatar billede keysersoze Guru
14. januar 2007 - 10:51 #9
Det er så let at komme uden om det højreklik-script at det næsten er helt irrelevant at komme på - i hvert fald er det en falsk tryghed hvis du tror det virker :)
Avatar billede nva Praktikant
14. januar 2007 - 10:52 #10
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruge mit input.
Avatar billede coderdk Praktikant
14. januar 2007 - 17:35 #11
Jeg synes sites der smider sådanne ting på deres sider er amatøragtige - Ved ikke lige hvorfor, men de irriterer mig bare ;)
Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2007 - 23:44 #12
lukketid?
Avatar billede pylleb Nybegynder
11. februar 2007 - 15:27 #13
Hej

Ja - undskylder da mnge gange til dig - men har faktisk været syg, derfor,

Takker for dit gode råd som jeg lige har været unde på altså linket -rigtig godt.

Tak tak tak til dem som har svaret mig
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2007 - 19:39 #14
Det er ok - bare husk at acceptere svarene...
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
11. februar 2007 - 20:33 #15
Hvis du kunne bruge mit svar, så accepter, ellers afviser du bare.
Avatar billede pylleb Nybegynder
11. februar 2007 - 22:44 #16
Lukker tråden hermed.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2007 - 22:59 #17
Du har ikke lukket....