Avatar billede dinky Nybegynder
12. januar 2007 - 08:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

slet gamle indlæg

Hej
Kunne gamle indlæg ikke slettes ? ex. så der kun lå for 3 år af gangen, jeg synes det er ret irriterende at skulle blade så mange sider igennem for at komme til ex. år 2006,
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2007 - 08:52 #1
enig
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2007 - 08:54 #2
De bør under ingen omstændigheder slettes da der jo ligger en masse brugbare informationer og ikke mindst løsninger. En af Ekspertens store styrker er jo netop alle de løsninger som man finde frem til.

En anden side er sagen er så at søgemulighederne er elendige som de er nu, men det bliver forhåbentlig lavet om i den nye version af Eksperten som de er ved at lave.
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 09:02 #3
Det eneste der er irriterende er søgefunktionen er elendig;)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2007 - 09:02 #4
enig i at informationen ikke bør gå tabt, men det ville være at fortrække at der var en eller anden form for struktureret database hvor man kan søge efter hjælp.
MEN det er nok et Kæmpe arbejde at skulle lave det.
Avatar billede jps6kb Novice
12. januar 2007 - 09:06 #5
Ja, jeg mener heller ikke at indlæg skal slettes.. måske hvis man satte lidt resureser af, og slettede indlæg fra 2002 hvor ingen har svaret eller kommenteret.. eller lukket.. og så, som nævnt optimerede søgefunktionen, ville verden blive et bedre sted. :p
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2007 - 09:49 #6
jps6kb: At ingen har lavet indlæg i et spørgsmål, er ikke ens betydende med at der ikke står brugbare informationer i selve spørgsmålet. En bruger med et givent problem beskriver jo (bør i hvert fald) de ting som personen allerede har prøvet for at løse problemet. En anden person der så senere har samme problem, kan jo måske få løst sit problem ved én af de ting som den første person har skrevet om problemet. (ved godt det er ret teoretisk, men er alligevel reelt!)

Jeg ved at der bliver lavet nogle ændringer mht. søgning i den nye Eksperten, så vi må vente og se hvad resultatet bliver - det kan jo kun blive bedre ;)
Avatar billede dinky Nybegynder
12. januar 2007 - 10:13 #7
Min pc er gået helt død den siger hverken buh eller bæh ;-( og vi har prøvet med en ny strømforsyning, jeg ledte på eksperten for evt. at finde et svar på hvad det så kunne være, om det evt. kunne være bundkortet eller en anden ting, men jeg skulle igennem en masse indlæg også fra før kristi fødsel og jeg er ikke nået enden endnu. Så derfor spurgte jeg til om man ikke kunne slette gamleindlæg, da maskiner og programmer udvikles hele tiden og jeg tror ikke der er ret mange som har en maskine, som er mere en 5 år, Men jeg mener at det kunne være en god ide at lave et arkiv til indlæg som er mere end måske 5 år og at man slettede ubesvarede og indlæg som ikke er lukket eller lave et arkiv til dem også. Men hvem vil have point jeg tror jeg gir snowball pointene, men vil gerne gi jer alle, så hvordan gør jeg lige for at i alle kan få 15 point :-)
Avatar billede jps6kb Novice
12. januar 2007 - 10:28 #8
snowball: "En bruger med et givent problem beskriver jo (bør i hvert fald) de ting som personen allerede har prøvet for at løse problemet"
Du har helt ret, men vi ved nok alle, at det langtfra er tilfældet. Der skal meget til, at rydde op i det, men jeg tror samtidig at det ville give en mere positiv oplevelse af eksperten.
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2007 - 10:33 #9
dinky: Spørgsmål om Eksperten er gratis, så tag du bare pointene retur :)

jps6kb: Jeg tror stadig en mere effektiv søgemaskine vil være vejen frem, så vi må vente og se hvad de får lavet i den nye version.
Avatar billede jps6kb Novice
12. januar 2007 - 10:46 #10
Jamen helt klart.. at have mulighed for at sortere på dato, ville alene være en stor hjælp. Men vi venter vel alle spændt. ;)
Avatar billede dinky Nybegynder
14. januar 2007 - 10:07 #11
ok snowball og tak Det må være vores Nytårsønske.
Jeg mener at kunne huske at vi kunne sætte den til at søge så man endten startede ved nye indlæg eller også at den startede ved det første indlæg. Men lad os håbe på at der måske også kom lidt flere menuer.