Avatar billede burzum Nybegynder
10. januar 2007 - 06:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Computeren hænger og lyden skratter

Hej alle.

First of all: Jeg aner ikke, hvor jeg skulle lægge spm., så håber det er OK!

Jeg løb for et par dage siden ind i noget, der ligner det mest irriterende problem i min nørdekarriere (lige efter 60 sek. shutdown efter fresh installation ;))

Min computer er blevet meget sløv i opstart, lyden skratter og "kører langsomt" (al lyd, også windows-lyde), når harddisken og/eller cpu'en arbejder.

Jeg har forsøgt med:

..geninstallation af chipsæt-drivers, lydkort-drivers, div. andre drivers.
..div. malware removal tools
..div. anti-virus scan
..fjerne og tilslutte RAM, harddisk-kabler osv. igen

Nogle gode råd falder meget rart her!

På forhånd tak.
Avatar billede burzum Nybegynder
10. januar 2007 - 07:05 #1
Nåh ja:

Jeg har også prøvet med defragmentering, chkdsk osv.
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
10. januar 2007 - 10:06 #2
Prøvet en anden disk? hvor lang tid tog det at formatere?
Kan godt være at disken er ved at gå i stykker..
Avatar billede burzum Nybegynder
10. januar 2007 - 16:21 #3
Det tog vel, hvad der er normalt. Den kørte også fint nok efter formatering og geninstallation i ~2 måneder, inden den begyndte at skabe sig.

Det kan godt være, at den er ved at gå i stykker. Øv :(
Avatar billede burzum Nybegynder
13. januar 2007 - 22:49 #4
Nå, jeg henter mig en Raptor her en af dagene.

Tak for hjælpen, michaelkaas. Jeg håber, det er OK, at jeg tager point tilbage. Hvis ikke, så skriv - så opretter jeg et spm. med point til dig.