Avatar billede ullahelene Nybegynder
08. januar 2007 - 17:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

installere Windows XP

Hej
Jeg har haft nogle problemer med min computer som så har været til reparation og der er kommet nyt bundkort i,nu har jeg fået den tilbage og skal sætte min windows xp ind men den vil ikke tage den jeg har været inde og lave om i bios så den skulle starte op med cd-rom drev og det gør den også men så skriver den at windows ikke kan starte op der mangler en fil eller den er blevet beskadigt, er der mon nogle der kan hjælpe mig?
Hilsen Ullahelene
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. januar 2007 - 17:31 #1
Avatar billede hcma Novice
08. januar 2007 - 17:31 #2
hvilken fil er der tale om ?
Avatar billede ullahelene Nybegynder
08. januar 2007 - 17:47 #3
Det er en fil der hedder
Windows/system32/config/system

jeg har lavet min bios om så den starter op fra cd-rom og når den starter så står der også boot fra cd  men så kommer det fra med at der mangler en fil eller den er beskadigt.
Avatar billede hcma Novice
08. januar 2007 - 17:47 #4
så er det ikke så galt:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19
Avatar billede ullahelene Nybegynder
08. januar 2007 - 18:01 #5
jeg prøver at gøre det, så jeg vender tilbage senere.
Avatar billede ullahelene Nybegynder
09. januar 2007 - 09:07 #6
Så har jeg fundet ud af det. Det var pga. mit tastatur det er et UBS-tastatur så det skulle lige laves om.
Mange tak for hjælpen.
Hvis du lige smider et svar så får du nogle point.
Avatar billede hcma Novice
09. januar 2007 - 09:36 #7
har aldrig før hørt om at usb-tastatur skulle kunne forårsage dette problem, men man lærer noget nyt hver dag. det hopper lige ind i min huskeseddel :o)