Avatar billede oneal Nybegynder
07. januar 2007 - 20:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Meget langsomt system

Jeg har gennem lang tid haft problemer med at min pc pludselig går ned uden at jeg har kunnet spore noget bestemt mønster i nedbrudende. Jeg har derfor forsøgt at bytte min sataII hardisk ud med en anden (meget gl. og lille) harddisk som jeg havde liggende. Da jeg så sætter sata disken til igen køre den MEGET langsomt i opstarten, og nogle gange starter den slet ikke. Nu har jeg besluttet mig for at installere XP påny. Det går bare SÅ langsomt. Hvad kan der være galt, og hvad kan jeg gøre...?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. januar 2007 - 12:24 #1
Chekc om din hd er sat til at køre dma

Hørjeklik denne computer
vælg egenskaber
vælg hardware
klik enhedshåndtering/device manager

klik på din HD

hvis du har primary/secundary ....channel så klik på advanced settings og check at den er sat til dma

ellers check for spyware/snavs http://spywarefri.dk
Avatar billede oneal Nybegynder
08. januar 2007 - 17:32 #2
Jeg kan ikke finde "advanced settings". Når jeg er i enhedshåntering og højreklikker på min harddisk, så får jeg mulighed for at gå ind i egenskaber for disken. Skal det ikke være derinde et sted?
Avatar billede summer Mester
08. januar 2007 - 18:28 #3
Ved en almindelig IDE harddisk er det under IDE/ATAPI Controller -> Primær og Sekundær IDE kanal du ser om DMA er sat til.
Avatar billede oneal Nybegynder
13. januar 2007 - 13:43 #4
undskyld den lange responstid, men jeg har prøvet en del forskelligt. Jeg har fundet "advanced settings" og hd er sat til at køre dma. Efter at have pillet kablerne fra nogle gange og samlet det hele igen, begyndte den pludselig af køre med normal hastighed igen... (forstår det ikke). Jeg har dog stadig det problem med at den med jævne mellemrum kommer med en blå skærm med en fejlmeddelelse. Har prøvet at skifte ram, men uden held. Kan det være min PSU (er kun på 300W)?
Avatar billede oneal Nybegynder
02. marts 2007 - 17:01 #5
svar