Avatar billede maggie22 Nybegynder
07. januar 2007 - 13:22 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

CD-ROM hjælp

HJÆLP!
min 4 årige søn har haft fingrene i og grusomt ridset min cdrom til mit "ghost recon" spil (Den første af slagsen) og nu kan jeg hverken spille spillet eller bare åbne cd'en. Hvad gør jeg??? SKAL jeg ned og købe et nyt spil? Det ligger på min computer men jeg kan ikke spille det uden den dumme cd. Er helt fortvivlet, da det er min søns YNDLINGSSPIL! Er der ingen vej uden om butikken????

Mvh: Moderen
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. januar 2007 - 13:47 #1
IsoBuster er ret god til at læse CD'ere med ridser i, så prøv den.

http://www.isobuster.com/isobusterdownload.php

Hvis du har en kopi af Komputer for alle, så er der som oftest en gratis version af ISOBuster på den medfølgende CD.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. januar 2007 - 14:17 #2
Hvis ikke det lykkes med Dragonknight,s forslag - er der en mere du kan afprøve.
Roadkill's Unstoppable Coupier

http://www.roadkil.net/downloads/unstopcp.zip
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. januar 2007 - 14:18 #3
Her står lidt om den.
http://www.roadkil.net/unstopcp.html
Avatar billede maggie22 Nybegynder
07. januar 2007 - 14:51 #4
den siger at den ikke kan finde den eller at den er beskadiget......... uanset hvilket af programmerne det er... Har kigget nærmere på cd'en... Der er MANGE STORE dybe ridser i den...
Avatar billede maggie22 Nybegynder
07. januar 2007 - 14:56 #5
roadkill, tror jeg at jeg gørnoget forkert i, for jeg kan vist ikke finde ud af det..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. januar 2007 - 16:16 #6
Når du har installeret roadkil, finder du source kilden
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. januar 2007 - 16:18 #7
Ved at browse dig frem til dit brænderdrev hvor den ridsede cd ligger, og så beder du programmet lave en kopi.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. januar 2007 - 16:36 #8
Men kan cden ikke afspilles i dit drev er der nok ikke noget at komme efter. :)
Avatar billede maggie22 Nybegynder
07. januar 2007 - 18:50 #9
hm.. så der lyder til at blive til en tur i butikken....

Min nabo snakkede bare noget om at man måske kunne finde en fil på nettet, så man ikke behøvede den cd.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. januar 2007 - 20:12 #10
Var det denne din nabo tænkte på?
http://www.voodoofiles.com/5892
Avatar billede maggie22 Nybegynder
07. januar 2007 - 23:20 #11
Så er den hentet og installeret men, desværre vil den ikke starte op.. Den skriver: Indsæt cd'en....... *piv* Det er spillet fra 2001.....
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. januar 2007 - 23:31 #12
Der er en mulighed mere - at prøve at slibe cden med noget tandpasta, slib fra centrum og udaf,ikke i cirkler.
Du kan måske få noget af de dybe ridser væk på den måde.
Avatar billede maggie22 Nybegynder
07. januar 2007 - 23:41 #13
jeg prøver i morgen... Skal nok vende tilbage. Jeg har en dreng der skal op i børnehave i morgen og så vender jeg tilbage omkring middag.
Avatar billede uffesteenberg Novice
08. januar 2007 - 12:12 #15
Husk at give knægten en røvfuld og tage pengene til et nyt spil fra hans børnepenge :-)
Avatar billede maggie22 Nybegynder
08. januar 2007 - 16:44 #16
Hejsa igen...

Jeg har prøvet 2 gange tandpasta og naboen havde en "rense-maskine" men uden held... Naboen snakkede også om den fil på nettet man kunne finde... Hun kaldte den vist nok noget ala krapk-fil (Eller også hørte jeg forkert... Det lød som nogle stoffer så jeg tog det ikke alvorligt)
Det skulle være en fil hvor man IKKE skal bruge cd'en men noget med at lægge en fil oveni en anden fil, jamen jeg fattede ikke halvdelen af det hun sagde... Er det en skrøne eller kan jeg stole på hende???

(Sidste chance. ellers må jeg købe en ny... Sønnen er ked af det og vil gerne spille det, så jeg må bide i det sure æble og købe et nyt spil)
Avatar billede schamakki Nybegynder
08. januar 2007 - 16:52 #17
Hvis du klikker på det her link http://www.gbw.ecyberworldcafe.com/files/GhostReconv1.0NoCDFixedexeEng.rar henter du filer så du kan spille uden cd uden brug af iso:)
Avatar billede maggie22 Nybegynder
08. januar 2007 - 20:50 #18
Det er accepteret! DET VIRKER!!!!!!!!!!!! Weeeeeeeeeee... (Undskyld...)
Ej, jeg er bare så glad... 1000000000 gange tak!!!! Det funger....