Avatar billede bootlab Nybegynder
04. januar 2007 - 21:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FTP i flash

Hejsa alle... og godt nytår!

Er der nogle som har kendskab til om det er muligt at bruge FTP
protokollen i flash. FileReference objektet bruger HTTP og kan kun håndtere filer op til 100 mb. Jeg er blevet spurgt om det kan lade sig gøre med filer på 4+ GB. så jeg vil lige høre fra eksperterne... Jeg har luret på Northcodes SWF Studio v.3 og den har et FTP Plugin. Desværre virker den kun som Standalone player, og altså ikke i en browser.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
04. januar 2007 - 21:19 #1
Jeg lytter med
Avatar billede langthjem Nybegynder
04. januar 2007 - 21:20 #2
Lytter også med...
Avatar billede _k Nybegynder
05. januar 2007 - 12:42 #3
Jeg tror ikke der er nogen vej udenom at lave noget djævelsk omstændeligt hvis du holder dig til AS2. Det må blive en løsning, hvor det ikke er Flash selv der sender, men et bagvedliggende serverside script der kan håndtere det hele for dig.

Hvis du derimod har mod på at kaste dig over AS3 er situationen en anden. Nu har du nemlig mulighed for at lave en socket connection til en given server og service. Prøv at kigge på: http://livedocs.macromedia.com/flex/2/docs/wwhelp/wwhimpl/common/html/wwhelp.htm?context=LiveDocs_Parts&file=00001934.html

Umiddelbart støder du nok ind i nogle restriktioner mht. anvendelsen af port-numre. Af sikkerhedgrunde (tror primært det er for at forebygge DoS attacks fra Flash playeren) kan man ikke connecte direkte til porte under 1024. Men har du bare lidt adgang til firewall'en på ftp-serveren, skulle du nok kunne redirecte trafik efter behov. Og mon så ikke du kunne strikke en brugbar løsning sammen. Du kan i hvert fald give det et kig....
Avatar billede bootlab Nybegynder
05. januar 2007 - 14:01 #4
Ja, jeg tænkte nok vi var i grænselandet, jeg havde fået et hint om at det måske kunne løses med Flex og AS3. Læg et svar _k så du kan få tak for din ulejlighed.
Avatar billede _k Nybegynder
05. januar 2007 - 14:12 #5
Hvis du kommer op med en god løsning, kan du så ikke smide et par ord i denne tråd? Ikke kun for min skyld, men både Kragekjaer og langthjem ser jo også nysgerrige ud.

Held og lykke med det.
Avatar billede bootlab Nybegynder
05. januar 2007 - 14:25 #6
Jeg går nok ikke videre med det, kun hvis kunden bestemmer sig for at vi tager chancen og afprøver det.
Avatar billede _k Nybegynder
05. januar 2007 - 14:26 #7
Ok - under alle omstændigheder skal du have mange tak for pointene.